Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

INFLUENCE OF SOCIAL STEREOTYPES ON PERFORMANCE OF STUDENTS AT SECONDARY SCHOOL

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F14%3A66969" target="_blank" >RIV/60460709:41110/14:66969 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60460709:41600/14:66969

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    INFLUENCE OF SOCIAL STEREOTYPES ON PERFORMANCE OF STUDENTS AT SECONDARY SCHOOL

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper considers the influence of priming and its effects. Priming is an implicit memory effect, in which an exposure to a stimulus influences a response to a later stimulus. It describes priming as a way of activating positive social stereotypes. This research was conducted during informatics lessons (ICT) at a secondary school in Prague. Information technology (IT) teacher and experts were used as social stereotypes. This research was evaluated by means of an analysis of variance, qualitative analysis and correlation coefficient. Questionnaires were filled out by students (n=104) and classified by Cermat according to the theoretical subtest of school leaving exams.

  • Název v anglickém jazyce

    INFLUENCE OF SOCIAL STEREOTYPES ON PERFORMANCE OF STUDENTS AT SECONDARY SCHOOL

  • Popis výsledku anglicky

    This paper considers the influence of priming and its effects. Priming is an implicit memory effect, in which an exposure to a stimulus influences a response to a later stimulus. It describes priming as a way of activating positive social stereotypes. This research was conducted during informatics lessons (ICT) at a secondary school in Prague. Information technology (IT) teacher and experts were used as social stereotypes. This research was evaluated by means of an analysis of variance, qualitative analysis and correlation coefficient. Questionnaires were filled out by students (n=104) and classified by Cermat according to the theoretical subtest of school leaving exams.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education 2014

  • ISBN

    978-80-213-2468-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    506-513

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo konání akce

    Prague Czech Republic

  • Datum konání akce

    5. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku