INFLUENCE OF SOCIAL STEREOTYPES ON PERFORMANCE OF STUDENTS AT SECONDARY SCHOOL
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F14%3A66969" target="_blank" >RIV/60460709:41110/14:66969 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60460709:41600/14:66969
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
INFLUENCE OF SOCIAL STEREOTYPES ON PERFORMANCE OF STUDENTS AT SECONDARY SCHOOL
Popis výsledku v původním jazyce
This paper considers the influence of priming and its effects. Priming is an implicit memory effect, in which an exposure to a stimulus influences a response to a later stimulus. It describes priming as a way of activating positive social stereotypes. This research was conducted during informatics lessons (ICT) at a secondary school in Prague. Information technology (IT) teacher and experts were used as social stereotypes. This research was evaluated by means of an analysis of variance, qualitative analysis and correlation coefficient. Questionnaires were filled out by students (n=104) and classified by Cermat according to the theoretical subtest of school leaving exams.
Název v anglickém jazyce
INFLUENCE OF SOCIAL STEREOTYPES ON PERFORMANCE OF STUDENTS AT SECONDARY SCHOOL
Popis výsledku anglicky
This paper considers the influence of priming and its effects. Priming is an implicit memory effect, in which an exposure to a stimulus influences a response to a later stimulus. It describes priming as a way of activating positive social stereotypes. This research was conducted during informatics lessons (ICT) at a secondary school in Prague. Information technology (IT) teacher and experts were used as social stereotypes. This research was evaluated by means of an analysis of variance, qualitative analysis and correlation coefficient. Questionnaires were filled out by students (n=104) and classified by Cermat according to the theoretical subtest of school leaving exams.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Efficiency and Responsibility in Education 2014
ISBN
978-80-213-2468-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
506-513
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague
Místo vydání
Czech University of Life Sciences Prague
Místo konání akce
Prague Czech Republic
Datum konání akce
5. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—