Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

JUSTIFICATION OF UNIVERSITY FUNDING IN THE CZECH REPUBLIC

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F15%3A67981" target="_blank" >RIV/60460709:41110/15:67981 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    JUSTIFICATION OF UNIVERSITY FUNDING IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article evaluates university funding from the budget of the Ministry of Education, Youth and Sport in the Czech Republic. For this purpose budgets from years 2011 and 2012 are taken into consideration. We adapt approach that was primarily used for funding justification in the North Rhine-Westphalia region in Germany. We apply this approach on 26 higher education institutions in the Czech Republic. Results indicate that in 30.08% of cases in 2011 and in 23.08% in 2012 the funding changes are not justifiable, i.e. in 14 cases the higher education institutions were over-funded from the perspective of the applied method.

  • Název v anglickém jazyce

    JUSTIFICATION OF UNIVERSITY FUNDING IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku anglicky

    This article evaluates university funding from the budget of the Ministry of Education, Youth and Sport in the Czech Republic. For this purpose budgets from years 2011 and 2012 are taken into consideration. We adapt approach that was primarily used for funding justification in the North Rhine-Westphalia region in Germany. We apply this approach on 26 higher education institutions in the Czech Republic. Results indicate that in 30.08% of cases in 2011 and in 23.08% in 2012 the funding changes are not justifiable, i.e. in 14 cases the higher education institutions were over-funded from the perspective of the applied method.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 12th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2015

  • ISBN

    978-80-213-2560-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    127-134

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague, Czech Republic

  • Datum konání akce

    4. 6. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000358527400016