The Effect of Educational Level on the Productivity in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F15%3A68575" target="_blank" >RIV/60460709:41110/15:68575 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5539/mas.v9n6p226" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5539/mas.v9n6p226</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5539/mas.v9n6p226" target="_blank" >10.5539/mas.v9n6p226</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Effect of Educational Level on the Productivity in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
Human capital theory assumes that investments in education increase worker productivity, which in macroeconomic terms leads to productivity growth across sectors and gross domestic product. In the article, the theory of human capital is verified, specifically the relationship between the level of education and productivity of economically active persons on the job market in the Czech Republic. For such verification, one-dimensional variance analysis is used. Prior to the test, null hypotheses are determined and secondary data are tested for distribution normality and homoskedasticity, i.e. for the suitability of their use in variance analysis.
Název v anglickém jazyce
The Effect of Educational Level on the Productivity in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Human capital theory assumes that investments in education increase worker productivity, which in macroeconomic terms leads to productivity growth across sectors and gross domestic product. In the article, the theory of human capital is verified, specifically the relationship between the level of education and productivity of economically active persons on the job market in the Czech Republic. For such verification, one-dimensional variance analysis is used. Prior to the test, null hypotheses are determined and secondary data are tested for distribution normality and homoskedasticity, i.e. for the suitability of their use in variance analysis.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Modern Applied Science
ISSN
1913-1844
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
226-234
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—