Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

COMPETITION OF COMPANIES ACTIVE IN A MARKET OF SELECTED (REGIONAL) BAKERY AND CONFECTIONARY PRODUCTS IN THE CZECH REPUBLIC

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F15%3A68712" target="_blank" >RIV/60460709:41110/15:68712 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    COMPETITION OF COMPANIES ACTIVE IN A MARKET OF SELECTED (REGIONAL) BAKERY AND CONFECTIONARY PRODUCTS IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In recent years, people in the Czech Republic have increased consumption of biscuits, wafers and gingerbread and their interest in it continues to grow. The two largest producers of these delicacies control almost two thirds of the Czech market and Opavia CZ (Mondelez International) has become a dominant firm in the domestic market with a 37% share. Private brands, which include regional manufacturing firms protected by EU, also have significant market share. The aim of this paper is to characterize themarket competition and the market position of producers of these commodities, as well as predict future development of firms in the industry in relation to changes in consumer preferences.

  • Název v anglickém jazyce

    COMPETITION OF COMPANIES ACTIVE IN A MARKET OF SELECTED (REGIONAL) BAKERY AND CONFECTIONARY PRODUCTS IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku anglicky

    In recent years, people in the Czech Republic have increased consumption of biscuits, wafers and gingerbread and their interest in it continues to grow. The two largest producers of these delicacies control almost two thirds of the Czech market and Opavia CZ (Mondelez International) has become a dominant firm in the domestic market with a 37% share. Private brands, which include regional manufacturing firms protected by EU, also have significant market share. The aim of this paper is to characterize themarket competition and the market position of producers of these commodities, as well as predict future development of firms in the industry in relation to changes in consumer preferences.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Opportunities and Threats to Current Business Management in Cross-border Comparison 2015

  • ISBN

    978-3-86367-038-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    87-92

  • Název nakladatele

    Verlag der Gessellschaft für Unternehmensrechnung und Controlling m.b.H.

  • Místo vydání

    Chemnitz

  • Místo konání akce

    Plzeň

  • Datum konání akce

    21. 5. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku