COMPETITION OF COMPANIES ACTIVE IN A MARKET OF SELECTED (REGIONAL) BAKERY AND CONFECTIONARY PRODUCTS IN THE CZECH REPUBLIC
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F15%3A68712" target="_blank" >RIV/60460709:41110/15:68712 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
COMPETITION OF COMPANIES ACTIVE IN A MARKET OF SELECTED (REGIONAL) BAKERY AND CONFECTIONARY PRODUCTS IN THE CZECH REPUBLIC
Popis výsledku v původním jazyce
In recent years, people in the Czech Republic have increased consumption of biscuits, wafers and gingerbread and their interest in it continues to grow. The two largest producers of these delicacies control almost two thirds of the Czech market and Opavia CZ (Mondelez International) has become a dominant firm in the domestic market with a 37% share. Private brands, which include regional manufacturing firms protected by EU, also have significant market share. The aim of this paper is to characterize themarket competition and the market position of producers of these commodities, as well as predict future development of firms in the industry in relation to changes in consumer preferences.
Název v anglickém jazyce
COMPETITION OF COMPANIES ACTIVE IN A MARKET OF SELECTED (REGIONAL) BAKERY AND CONFECTIONARY PRODUCTS IN THE CZECH REPUBLIC
Popis výsledku anglicky
In recent years, people in the Czech Republic have increased consumption of biscuits, wafers and gingerbread and their interest in it continues to grow. The two largest producers of these delicacies control almost two thirds of the Czech market and Opavia CZ (Mondelez International) has become a dominant firm in the domestic market with a 37% share. Private brands, which include regional manufacturing firms protected by EU, also have significant market share. The aim of this paper is to characterize themarket competition and the market position of producers of these commodities, as well as predict future development of firms in the industry in relation to changes in consumer preferences.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Opportunities and Threats to Current Business Management in Cross-border Comparison 2015
ISBN
978-3-86367-038-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
87-92
Název nakladatele
Verlag der Gessellschaft für Unternehmensrechnung und Controlling m.b.H.
Místo vydání
Chemnitz
Místo konání akce
Plzeň
Datum konání akce
21. 5. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—