Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Making monopoly profits and price discrimination on food commodity markets

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F15%3A68884" target="_blank" >RIV/60460709:41110/15:68884 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Making monopoly profits and price discrimination on food commodity markets

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A model of monopoly in the food sector assumes a single firm on the market, which produces and offers a unique (homogeneous) product, for which there are no close substitutes. The firm takes into account only the expected behavior on the demand side (consumers), because there are no competitive firms in the industry. An impossibility of access to a particular market is associated with the so-called barriers of entry into the industry. The barriers then become a source of monopoly power. The fact that amonopoly firm has a certain monopoly power allows it to use a pricing strategy called price discrimination. The essence of price discrimination is to gain consumer surplus and convert it into additional profit for the company without having to take the costs into consideration. Second-degree price discrimination consists of setting different prices for different cumulative quantities of a commodity. By this discrimination a monopoly may obtain a part of the consumer surplus (but not all

  • Název v anglickém jazyce

    Making monopoly profits and price discrimination on food commodity markets

  • Popis výsledku anglicky

    A model of monopoly in the food sector assumes a single firm on the market, which produces and offers a unique (homogeneous) product, for which there are no close substitutes. The firm takes into account only the expected behavior on the demand side (consumers), because there are no competitive firms in the industry. An impossibility of access to a particular market is associated with the so-called barriers of entry into the industry. The barriers then become a source of monopoly power. The fact that amonopoly firm has a certain monopoly power allows it to use a pricing strategy called price discrimination. The essence of price discrimination is to gain consumer surplus and convert it into additional profit for the company without having to take the costs into consideration. Second-degree price discrimination consists of setting different prices for different cumulative quantities of a commodity. By this discrimination a monopoly may obtain a part of the consumer surplus (but not all

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Agrarian Perspectives XXIV. ? Global Agribusiness and Rural Economy

  • ISBN

    978-80-213-2581-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    463-470

  • Název nakladatele

    PEF ČZU v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    16. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku