Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Price discrimination in value chains for cola drinks in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F18%3A77305" target="_blank" >RIV/60460709:41110/18:77305 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1504/IJVCM.2018.095262" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1504/IJVCM.2018.095262</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1504/IJVCM.2018.095262" target="_blank" >10.1504/IJVCM.2018.095262</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Price discrimination in value chains for cola drinks in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The sale of beverages whose production has the character of a monopoly due to the original recipe used in their production has been chosen as the subject of this research. The purpose of this paper is to express the rate of exploitation of the consumer surplus in second degree price discrimination in relation to selected drinks of monopolistic character. This concerns the advantage of consumers buying individual drinks compared with buying large (cumulative) packages of the product. The methodology of scientific research is based on monitoring the prices of selected beverages in international retail chains and a comparative analysis of collected data. The survey shows that, thanks to second degree price discrimination, the seller receives a consumer surplus amounting to 1/3 for the sale of individual pieces of the product.

  • Název v anglickém jazyce

    Price discrimination in value chains for cola drinks in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The sale of beverages whose production has the character of a monopoly due to the original recipe used in their production has been chosen as the subject of this research. The purpose of this paper is to express the rate of exploitation of the consumer surplus in second degree price discrimination in relation to selected drinks of monopolistic character. This concerns the advantage of consumers buying individual drinks compared with buying large (cumulative) packages of the product. The methodology of scientific research is based on monitoring the prices of selected beverages in international retail chains and a comparative analysis of collected data. The survey shows that, thanks to second degree price discrimination, the seller receives a consumer surplus amounting to 1/3 for the sale of individual pieces of the product.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50201 - Economic Theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Value Chain Management

  • ISSN

    1741-5357

  • e-ISSN

    1741-5357

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    343-358

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85055057001