Has the Price Change Impacted Consumer Loyalty?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F04%3A00009781" target="_blank" >RIV/61989100:27510/04:00009781 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Has the Price Change Impacted Consumer Loyalty?
Popis výsledku v původním jazyce
The paper describes the consumer behaviour on the cola market. The consumer´s reaction on the price changes was the goal of research study. Based on the eight hypothetical buying situations represented by offering the same brands of cola drinks for different prices it examines the level of loyalty. Through the reaction on price gaps among four selected brands consumers are divided into three main groups : loyal consumers, consumers who duplicate and disloyal consumers. Contribution also defines the price thresholds for switching process in the case of duplication.
Název v anglickém jazyce
Has the Price Change Impacted Consumer Loyalty?
Popis výsledku anglicky
The paper describes the consumer behaviour on the cola market. The consumer´s reaction on the price changes was the goal of research study. Based on the eight hypothetical buying situations represented by offering the same brands of cola drinks for different prices it examines the level of loyalty. Through the reaction on price gaps among four selected brands consumers are divided into three main groups : loyal consumers, consumers who duplicate and disloyal consumers. Contribution also defines the price thresholds for switching process in the case of duplication.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ESOMAR Conference - Marketing: Where science meets practice
ISBN
92 -831-1364-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
177-188
Název nakladatele
ESOMAR, Amsterdam
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Warsaw
Datum konání akce
10. 10. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—