Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

National Branding in Post-Communism Country: The Case Study of Kofola a. s.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26968631%3A_____%2F11%3A%230000048" target="_blank" >RIV/26968631:_____/11:#0000048 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    National Branding in Post-Communism Country: The Case Study of Kofola a. s.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution deals with Czech cola drinks market development after 1989, the year of significant changes in czech and Slovak political and economic situation. On the example of traditional cola drink producer Kofola a.s. is shown how to survive the dramatic changes and compete with the global players such as Coca-Cola and Pepsi. The marketing strategy of Kofola a.s. is mainly based on its tradition, COO effect, differentiation and consumer ethnocentrism. Brand strategy of Kofola a.s. is based on it?s rich historical tradition. The drink with the same name was developed on the behalf of the formulated requirement by the government of Czechoslovakia to produce soft drink which would be able to substitute the west cola drinks. Kofola was developed after two years of research in 1960 and very quickly became very popular in the Czechoslovakia. The second pillar of the strategy is the COO effect and consumer ethnocentrism that help to Kofola to protect their market share because drinking

  • Název v anglickém jazyce

    National Branding in Post-Communism Country: The Case Study of Kofola a. s.

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution deals with Czech cola drinks market development after 1989, the year of significant changes in czech and Slovak political and economic situation. On the example of traditional cola drink producer Kofola a.s. is shown how to survive the dramatic changes and compete with the global players such as Coca-Cola and Pepsi. The marketing strategy of Kofola a.s. is mainly based on its tradition, COO effect, differentiation and consumer ethnocentrism. Brand strategy of Kofola a.s. is based on it?s rich historical tradition. The drink with the same name was developed on the behalf of the formulated requirement by the government of Czechoslovakia to produce soft drink which would be able to substitute the west cola drinks. Kofola was developed after two years of research in 1960 and very quickly became very popular in the Czechoslovakia. The second pillar of the strategy is the COO effect and consumer ethnocentrism that help to Kofola to protect their market share because drinking

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MAG Scholar Conference 2011

  • ISBN

    978-0-473-18960-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Riding the Asian Wave

  • Místo vydání

    Wellington, New Zeland

  • Místo konání akce

    Wellington, New Zeland

  • Datum konání akce

    1. 1. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku