Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výzkum pozice vybraných konkurenčních značek

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F16%3A43929295" target="_blank" >RIV/49777513:23510/16:43929295 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výzkum pozice vybraných konkurenčních značek

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek je zaměřen na analýzu značek na trhu, specificky na pozici značek Coca-Cola, Pepsi-Cola a Kofola v České republice. Nejdříve je zde teoretický vstup k problematice značek a následuje vlastní empirické šetření vybraných značek a jejich marketingové komunikace. Ve studii je použit experiment s in-hall testem a dotazováním cílové skupiny. In-hall test byl zaměřen na ochutnávku kolových nápojů a jejich identifikaci cílovou skupinou studentů. Dotazníkem bylo zjišťováno zapamatování si reklamy cílovou skupinou. Výstupy objasňují pozici sledovaných značek u cílové skupiny studentů v ČR. Šetření doplňuje poznatky z podobných výzkumů, které byly ve vztahu ke značkám Coca_Cola a Pepsi-Cola realizovány již dříve, zde je zaměření na trh v České republice. V závěru jsou diskutována omezení průzkumu.

  • Název v anglickém jazyce

    Research of positions of selected competing brands

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on the analysis of competitive brands in the market and the aim of this study is to specify the position of the brands Coca-Cola, Pepsi and Kofola in the Czech Republic. Firstly, there is a theoretical part aimed at general issues of brands. In the next, empirical part, particular elements of the selected brands, their product portfolio and mainly marketing communication are briefly characterized. The research study use an experiment (in-hall test) and questioning. The blind in-hall test has been supposed to reveal which coke drink respondents - students like most and whether they can actually identify it according to taste. The questionnaire consequently investigates the consumption of coke drinks and primarily the knowledge of and the attractiveness of advertising campaigns of the selected brands. The results clarify the position of the particular brands in the local market. The study contributes to research stream by examining the nature of competitive interaction between Coke and Pepsi and special local brand Kofola in local market in the Czech Republic. Implications for research, practice, and limitations are discussed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Trendy v podnikání

  • ISSN

    1805-0603

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    64-71

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus