Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Media Owners and Their Influence on Public Opinion

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F15%3A72063" target="_blank" >RIV/60460709:41110/15:72063 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Media Owners and Their Influence on Public Opinion

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the social responsibility of media owners and also with the relationship of economics and business ethics in the media. Within the conducted quantitative research it was investigated whether or not the public has information on business background of various media ad whether or not the public considers the media a line of business or of interest in terms of shaping public opinion. The qualitative research through semi-structured interviews with prominent personalities investigated their opinion on the activity of the media, particularly in terms of the need to regulate this type of business. Finally, the recommendations were adopted, based on the results of the field survey.

  • Název v anglickém jazyce

    Media Owners and Their Influence on Public Opinion

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the social responsibility of media owners and also with the relationship of economics and business ethics in the media. Within the conducted quantitative research it was investigated whether or not the public has information on business background of various media ad whether or not the public considers the media a line of business or of interest in terms of shaping public opinion. The qualitative research through semi-structured interviews with prominent personalities investigated their opinion on the activity of the media, particularly in terms of the need to regulate this type of business. Finally, the recommendations were adopted, based on the results of the field survey.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Marketing Identity , Digital Life, Pt II

  • ISBN

    978-80-8105-780-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    515-524

  • Název nakladatele

    Faculty of Mass Media Communication University of SS. Cyril and Methodius in Trnava

  • Místo vydání

    Trnava, Slovak Republic

  • Místo konání akce

    Smolenice, Slovak Republic

  • Datum konání akce

    10. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000380527400045