Media Owners and Their Influence on Public Opinion
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F15%3A72063" target="_blank" >RIV/60460709:41110/15:72063 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Media Owners and Their Influence on Public Opinion
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the social responsibility of media owners and also with the relationship of economics and business ethics in the media. Within the conducted quantitative research it was investigated whether or not the public has information on business background of various media ad whether or not the public considers the media a line of business or of interest in terms of shaping public opinion. The qualitative research through semi-structured interviews with prominent personalities investigated their opinion on the activity of the media, particularly in terms of the need to regulate this type of business. Finally, the recommendations were adopted, based on the results of the field survey.
Název v anglickém jazyce
Media Owners and Their Influence on Public Opinion
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the social responsibility of media owners and also with the relationship of economics and business ethics in the media. Within the conducted quantitative research it was investigated whether or not the public has information on business background of various media ad whether or not the public considers the media a line of business or of interest in terms of shaping public opinion. The qualitative research through semi-structured interviews with prominent personalities investigated their opinion on the activity of the media, particularly in terms of the need to regulate this type of business. Finally, the recommendations were adopted, based on the results of the field survey.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Marketing Identity , Digital Life, Pt II
ISBN
978-80-8105-780-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
515-524
Název nakladatele
Faculty of Mass Media Communication University of SS. Cyril and Methodius in Trnava
Místo vydání
Trnava, Slovak Republic
Místo konání akce
Smolenice, Slovak Republic
Datum konání akce
10. 11. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000380527400045