Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ROLE OF EXTERNAL LECTURES AND EXCURSIONS IN UNIVERSITY COURSES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F16%3A70984" target="_blank" >RIV/60460709:41110/16:70984 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ROLE OF EXTERNAL LECTURES AND EXCURSIONS IN UNIVERSITY COURSES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper analyses the role of excursions and lectures given by external specialists in the educational process at the university. The article is based on long-term experience with the implementation of visits by students in selected companies during both the bachelor and the master’s degree studies at the university and at the same time presents partial results of a survey conducted among full-time students of bachelor’s degree program. As a very suitable and effective element completing students’ theoretical education proves to be their visits to selected companies operating in the Czech market and the opportunity to meet with experts with practical experience of the functioning of the market. The aim of this paper is to evaluate the role of field trips and lectures by external experts in a learning process and show the importance of gaining practical training and experience over theoretical information while studying at university.

  • Název v anglickém jazyce

    ROLE OF EXTERNAL LECTURES AND EXCURSIONS IN UNIVERSITY COURSES

  • Popis výsledku anglicky

    The paper analyses the role of excursions and lectures given by external specialists in the educational process at the university. The article is based on long-term experience with the implementation of visits by students in selected companies during both the bachelor and the master’s degree studies at the university and at the same time presents partial results of a survey conducted among full-time students of bachelor’s degree program. As a very suitable and effective element completing students’ theoretical education proves to be their visits to selected companies operating in the Czech market and the opportunity to meet with experts with practical experience of the functioning of the market. The aim of this paper is to evaluate the role of field trips and lectures by external experts in a learning process and show the importance of gaining practical training and experience over theoretical information while studying at university.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS OF THE 13TH INTERNATIONAL CONFERENCE EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION

  • ISBN

    978-80-213-2646-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    486-492

  • Název nakladatele

    CZECH UNIVERSITY LIFE SCIENCES PRAGUE

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    2. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000389901400061