Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Theory and practice/fighting the recipe cookbooks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26138077%3A_____%2F11%3A%230000216" target="_blank" >RIV/26138077:_____/11:#0000216 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Theory and practice/fighting the recipe cookbooks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the global world, new paradigms of social development are constantly established. Universities are at an intersection of two interests in the bachelor's degrees of education: the students are demanding more practical experience, but the educators condition the acquisition of practical skills also by a necessary level of understanding the phenomena through the necessary amount of theoretical knowledge of the domain. This paper points to this conflict of interest against the background of some of the global researches that unequivocally point to a higher theoretical education of staff, which allows implementing hands-on activities with a high degree of efficiency. It indicates a variety of approaches and views of the managerial and marketing theory today commenting on current phenomena in social development and at the same time presenting the writer´s thought on possible directions of university study orientation in the field: marketing communications.

  • Název v anglickém jazyce

    Theory and practice/fighting the recipe cookbooks

  • Popis výsledku anglicky

    In the global world, new paradigms of social development are constantly established. Universities are at an intersection of two interests in the bachelor's degrees of education: the students are demanding more practical experience, but the educators condition the acquisition of practical skills also by a necessary level of understanding the phenomena through the necessary amount of theoretical knowledge of the domain. This paper points to this conflict of interest against the background of some of the global researches that unequivocally point to a higher theoretical education of staff, which allows implementing hands-on activities with a high degree of efficiency. It indicates a variety of approaches and views of the managerial and marketing theory today commenting on current phenomena in social development and at the same time presenting the writer´s thought on possible directions of university study orientation in the field: marketing communications.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Communication Today

  • ISSN

    1338-130X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    66-77

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus