Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE EDUCATION NEEDS OF MICRO ENTERPRISES IN ON-LINE MARKETING

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F16%3A71114" target="_blank" >RIV/60460709:41110/16:71114 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE EDUCATION NEEDS OF MICRO ENTERPRISES IN ON-LINE MARKETING

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to identify the educational needs of micro enterprises in online marketing. Primary data was gathered using an electronic questionnaire (n = 176). It was designed for micro enterprises and semi-structured interviews with experts in online marketing. It was found that micro enterprises primarily care about activity on social networks, and do not deal with or outsource website management, PPC advertising, e-mail marketing and analytics. Those made responsible for online marketing assess their knowledge of online marketing as low, which is reflected in the limited ability to evaluate the results of external entities. Due to the increasing complexity of online marketing, the inability to formulate the basic issues of contracts and related unrealistic demands, it is recommended to focus training on the management and control of outsourced activities. Especially, in the areas of options, prices, and desired outcomes, thus increasing the bargaining position in negotiation

  • Název v anglickém jazyce

    THE EDUCATION NEEDS OF MICRO ENTERPRISES IN ON-LINE MARKETING

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to identify the educational needs of micro enterprises in online marketing. Primary data was gathered using an electronic questionnaire (n = 176). It was designed for micro enterprises and semi-structured interviews with experts in online marketing. It was found that micro enterprises primarily care about activity on social networks, and do not deal with or outsource website management, PPC advertising, e-mail marketing and analytics. Those made responsible for online marketing assess their knowledge of online marketing as low, which is reflected in the limited ability to evaluate the results of external entities. Due to the increasing complexity of online marketing, the inability to formulate the basic issues of contracts and related unrealistic demands, it is recommended to focus training on the management and control of outsourced activities. Especially, in the areas of options, prices, and desired outcomes, thus increasing the bargaining position in negotiation

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    13th International conference on Efficiency and Responsibility in Education

  • ISBN

    978-80-213-2646-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    472-478

  • Název nakladatele

    PEF, ČZU v Praze

  • Místo vydání

    Czech University of Life Sciences, FEM

  • Místo konání akce

    PEF, ČZU v Praze

  • Datum konání akce

    1. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku