Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Problém zastoupení: definice pojmu a přehled studií zkoumajících účinnost nástrojů užívaných k minimalizaci nákladů zastoupení v korporátní praxi USA

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F16%3A71461" target="_blank" >RIV/60460709:41110/16:71461 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Problém zastoupení: definice pojmu a přehled studií zkoumajících účinnost nástrojů užívaných k minimalizaci nákladů zastoupení v korporátní praxi USA

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V tomto přehledovém článku autor zpracoval přehled výzkumných prací zabývajících se problémem zastoupení v korporátní praxi USA. Práce shrnuje výsledky vědeckých článků, které poskytují empirické důkazy svědčící jak ve prospěch platnosti teorie „manažerské moci“, tak proti ní. Podle přístupu manažerské moci disponuje CEO schopností ovlivnit výši svých kompenzací. Problém zastoupení byl definován v práci Jensena a Mecklinga „Theory of the Firm” publikované v roce 1976. Od sedmdesátých let se však prostředí správy a řízení společností značně proměnilo. V současnosti se výzkumníci zaměřují především na kapitálové trhy. Obvyklým cílem empirických studií je ověření, zda jsou kompenzace CEO v relaci k výkonnosti podniku. Řada studií přináší důkazy o tom, že tomu tak není. Instrumenty používané k minimalizaci nákladů zastoupení (pobídkový plán, rada ředitelů) podle těchto studií selhávají a nenaplňují očekávání regulatorních autorit. K odlišným závěrům však dochází například Kaplan, který problém zastoupení

  • Název v anglickém jazyce

    Agency Problem: The Definition and a Review of Research Papers Examining the Efficiency of Instruments Used to Minimize the Agency Cost in the US Corporate-Governance Environment

  • Popis výsledku anglicky

    This paper provides a review of a current state of knowledge in the field of agency theory. It includes a summary of recent research papers which provide an empirical evidence for and against the hypotheses of the “managerial power” theory. Managerial power approach states that a CEO has the ability to affect the volume of his or her own compensation. The agency theory was defined in the paper “Theory of the Firm” written by Jensen and Meckling and published in 1976. The corporate-governance environment has changed significantly since seventies. Nowadays, the researchers are especially focused on capital markets. They try to find out whether the relationship between a firm’s performance and managerial compensation is in line with theoretical expectations. Some of them provide a plenty of evidence that such relation does not exist and the instruments, used to minimize the agency costs (Board of Directors and Incentive plans), do not work as expected by regulatory authorities. On the other hand, Kaplan

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    LOGOS POLYTECHNIKOS

  • ISSN

    1804-3682

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    269-284

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus