Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using e-learning in teaching economics at universities of the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F16%3A73229" target="_blank" >RIV/60460709:41110/16:73229 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-39690-3_25" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-39690-3_25</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-39690-3_25" target="_blank" >10.1007/978-3-319-39690-3_25</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using e-learning in teaching economics at universities of the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The rapid development of information and communication technologies (ICT) allows their use in all areas of human activity. An increasing number of university students is also reflected in the conditions of the universities in the Czech Republic. However, current financial possibilities of the educational and research capacities of departments do not suffice to a rapid increase in the number of students. A solution can be the introduction of ICT into a teaching process. Computers save time for both the teachers and students while enabling intensive use of space and simplifying the administration of tests. The paper aims to express the impact of using ICT on level of knowledge, respectively classification of university students enrolled in course Economics on the example of e-learning system Moodle. A partial aim of the study is the generalization of experience with learning management systems and the expression of their positives and negatives. As shown by our research the introduction of smart educat

  • Název v anglickém jazyce

    Using e-learning in teaching economics at universities of the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The rapid development of information and communication technologies (ICT) allows their use in all areas of human activity. An increasing number of university students is also reflected in the conditions of the universities in the Czech Republic. However, current financial possibilities of the educational and research capacities of departments do not suffice to a rapid increase in the number of students. A solution can be the introduction of ICT into a teaching process. Computers save time for both the teachers and students while enabling intensive use of space and simplifying the administration of tests. The paper aims to express the impact of using ICT on level of knowledge, respectively classification of university students enrolled in course Economics on the example of e-learning system Moodle. A partial aim of the study is the generalization of experience with learning management systems and the expression of their positives and negatives. As shown by our research the introduction of smart educat

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2nd International KES conference on Smart Education and e-Learning

  • ISBN

    978-331939689-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    281-290

  • Název nakladatele

    Springer Science and Business Media Deutschland GmbH

  • Místo vydání

    Sorrento, Italy

  • Místo konání akce

    Sorrento, Italy

  • Datum konání akce

    17. 6. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000389807700025