Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Competition on Wine Markets in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F17%3A74378" target="_blank" >RIV/60460709:41110/17:74378 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/09571264.2017.1383887" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/09571264.2017.1383887</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/09571264.2017.1383887" target="_blank" >10.1080/09571264.2017.1383887</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Competition on Wine Markets in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of the article is the elaboration of suggestions leading to the improvement of the Czech viticulture position on wine markets by means of the analysis of the development of the contemporary state of viticulture and consumption of wine in the Czech Republic. The methodology of the following study comes from the comparison of data about the vine growing and wine production of the Czech Republic, description of the EU legislature and authors own findings about consumers preferences in the consumption of wines in the Czech Republic. Then the follow-up analysis will become the basis for the elaboration of recommendation towards the improvement of the Czech viticulture position on the global wine market. The state wants to keep employment in the field of viticulture to support the position of the Czech wine on foreign markets and to support young vintners up to 40 years old through the programme of subsidies into vinegrowing and winemaking. Domestic production of wine, which is preferred by con

  • Název v anglickém jazyce

    The Competition on Wine Markets in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of the article is the elaboration of suggestions leading to the improvement of the Czech viticulture position on wine markets by means of the analysis of the development of the contemporary state of viticulture and consumption of wine in the Czech Republic. The methodology of the following study comes from the comparison of data about the vine growing and wine production of the Czech Republic, description of the EU legislature and authors own findings about consumers preferences in the consumption of wines in the Czech Republic. Then the follow-up analysis will become the basis for the elaboration of recommendation towards the improvement of the Czech viticulture position on the global wine market. The state wants to keep employment in the field of viticulture to support the position of the Czech wine on foreign markets and to support young vintners up to 40 years old through the programme of subsidies into vinegrowing and winemaking. Domestic production of wine, which is preferred by con

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Wine Research

  • ISSN

    0957-1264

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    28

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    1-16

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85030535572