Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Study of the success and dropout in the higher education policy in Europe and V4 countries

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F17%3A76329" target="_blank" >RIV/60460709:41110/17:76329 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.14413/herj.2017.01.04." target="_blank" >http://dx.doi.org/10.14413/herj.2017.01.04.</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14413/herj.2017.01.04." target="_blank" >10.14413/herj.2017.01.04.</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Study of the success and dropout in the higher education policy in Europe and V4 countries

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In Europe, including the Visegrad region (Hungary, Poland, Czech Republic and Slovakia), the issue of student success and dropout is increasing in attention among policy makers on both the national and international level. This paper provides an overview of the major policy perspectives on the issue as well as the main categories of measures adopted to stimulate student success. The Visegrad countries show substantial similarities in their policy attitudes, yet they retain differences, in particular how much importance they assign to the agenda. The regional trends are illustrated by the case study of the Czech Republic: although the goal of reducing dropout rates has been included in policy documents since 2000, so far only few measures have been implemented and the dropout rates continue to grow.

  • Název v anglickém jazyce

    Study of the success and dropout in the higher education policy in Europe and V4 countries

  • Popis výsledku anglicky

    In Europe, including the Visegrad region (Hungary, Poland, Czech Republic and Slovakia), the issue of student success and dropout is increasing in attention among policy makers on both the national and international level. This paper provides an overview of the major policy perspectives on the issue as well as the main categories of measures adopted to stimulate student success. The Visegrad countries show substantial similarities in their policy attitudes, yet they retain differences, in particular how much importance they assign to the agenda. The regional trends are illustrated by the case study of the Czech Republic: although the goal of reducing dropout rates has been included in policy documents since 2000, so far only few measures have been implemented and the dropout rates continue to grow.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50602 - Public administration

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TD03000304" target="_blank" >TD03000304: Stanovení postupu výpočtu ukazatele propadovosti studentů českých vysokých škol</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Hungarian Educational Research Journal

  • ISSN

    2064-2199

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    HU - Maďarsko

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    43-56

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus