Study of the success and dropout in the higher education policy in Europe and V4 countries
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F17%3A76329" target="_blank" >RIV/60460709:41110/17:76329 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.14413/herj.2017.01.04." target="_blank" >http://dx.doi.org/10.14413/herj.2017.01.04.</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14413/herj.2017.01.04." target="_blank" >10.14413/herj.2017.01.04.</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Study of the success and dropout in the higher education policy in Europe and V4 countries
Popis výsledku v původním jazyce
In Europe, including the Visegrad region (Hungary, Poland, Czech Republic and Slovakia), the issue of student success and dropout is increasing in attention among policy makers on both the national and international level. This paper provides an overview of the major policy perspectives on the issue as well as the main categories of measures adopted to stimulate student success. The Visegrad countries show substantial similarities in their policy attitudes, yet they retain differences, in particular how much importance they assign to the agenda. The regional trends are illustrated by the case study of the Czech Republic: although the goal of reducing dropout rates has been included in policy documents since 2000, so far only few measures have been implemented and the dropout rates continue to grow.
Název v anglickém jazyce
Study of the success and dropout in the higher education policy in Europe and V4 countries
Popis výsledku anglicky
In Europe, including the Visegrad region (Hungary, Poland, Czech Republic and Slovakia), the issue of student success and dropout is increasing in attention among policy makers on both the national and international level. This paper provides an overview of the major policy perspectives on the issue as well as the main categories of measures adopted to stimulate student success. The Visegrad countries show substantial similarities in their policy attitudes, yet they retain differences, in particular how much importance they assign to the agenda. The regional trends are illustrated by the case study of the Czech Republic: although the goal of reducing dropout rates has been included in policy documents since 2000, so far only few measures have been implemented and the dropout rates continue to grow.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50602 - Public administration
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TD03000304" target="_blank" >TD03000304: Stanovení postupu výpočtu ukazatele propadovosti studentů českých vysokých škol</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Hungarian Educational Research Journal
ISSN
2064-2199
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
HU - Maďarsko
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
43-56
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—