Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Regional Branding: Customers Experience with the Certified Products

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F18%3A77301" target="_blank" >RIV/60460709:41110/18:77301 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201866061549" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.11118/actaun201866061549</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201866061549" target="_blank" >10.11118/actaun201866061549</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Regional Branding: Customers Experience with the Certified Products

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article focuses on the experience of Czech customers with the purchase of products labeled by the Association of Regional Brands and Bohemian Paradise Association. The aim of this paper is to evaluate selected indicators associated with purchasing certified regional products. The studied characteristics focus on the knowledge and perception of several chosen microregional brands and on thepurchase of acertified product itself. Thearticle presents theresults of research conducted through a questionnaire survey, whose 1390 respondents are residents as well as visitors of eight different microregions in the Czech Republic. Awareness of regional brands within the sample surveyed is around 46%. The relationship between awareness of regional brand and respondents age, education and status towards the region has been identified. The perception of consumers considered, a brand is most often associated with tangible products, namely food and agricultural produce. Consumers view brands chiefly a

  • Název v anglickém jazyce

    Regional Branding: Customers Experience with the Certified Products

  • Popis výsledku anglicky

    This article focuses on the experience of Czech customers with the purchase of products labeled by the Association of Regional Brands and Bohemian Paradise Association. The aim of this paper is to evaluate selected indicators associated with purchasing certified regional products. The studied characteristics focus on the knowledge and perception of several chosen microregional brands and on thepurchase of acertified product itself. Thearticle presents theresults of research conducted through a questionnaire survey, whose 1390 respondents are residents as well as visitors of eight different microregions in the Czech Republic. Awareness of regional brands within the sample surveyed is around 46%. The relationship between awareness of regional brand and respondents age, education and status towards the region has been identified. The perception of consumers considered, a brand is most often associated with tangible products, namely food and agricultural produce. Consumers view brands chiefly a

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

    2464-8310

  • Svazek periodika

    66

  • Číslo periodika v rámci svazku

    N

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1549-1556

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85060696067