Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Regional Product Labelling System Znojemsko Regionální Produkt From The Point Of Consumer Behaviour's View

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F16%3A86100357" target="_blank" >RIV/61989100:27510/16:86100357 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Regional Product Labelling System Znojemsko Regionální Produkt From The Point Of Consumer Behaviour's View

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article is focused on regional labelling systems from the point of consumer behaviour&apos;s view. Nowadays, regional product labelling is a tool being used worldwide, mainly by the food, helping to make a food production of small and middle-sized regional and local producers and farmers more visible among the consumers. Regional labelling systems are the most often coordinated by non-profit organizations and regional municipalities. This article is focused on the basic association connected with the brand Znojemsko Regionální produkt [Regional product Znojemsko] among consumers. At the time of the research realization, this brand was the youngest regional brand (RB) coordinated by Asociace regionálních značek [Association of Regional Brands] (ARB). The research was provided at the turn of the years 2014 and 2015; 450 respondents of the Czech Republic, South-Moravian region participated in it. The results presented in this article are the partial results of this research and are presented in connection to the selected socio-demographical parameters - the highest education, gender, age and family income. The results show that the respondents with higher income are aware of the regional brand the most. As for the rest of parameters, only small differences among categories of respondents were found.

  • Název v anglickém jazyce

    Regional Product Labelling System Znojemsko Regionální Produkt From The Point Of Consumer Behaviour's View

  • Popis výsledku anglicky

    The article is focused on regional labelling systems from the point of consumer behaviour&apos;s view. Nowadays, regional product labelling is a tool being used worldwide, mainly by the food, helping to make a food production of small and middle-sized regional and local producers and farmers more visible among the consumers. Regional labelling systems are the most often coordinated by non-profit organizations and regional municipalities. This article is focused on the basic association connected with the brand Znojemsko Regionální produkt [Regional product Znojemsko] among consumers. At the time of the research realization, this brand was the youngest regional brand (RB) coordinated by Asociace regionálních značek [Association of Regional Brands] (ARB). The research was provided at the turn of the years 2014 and 2015; 450 respondents of the Czech Republic, South-Moravian region participated in it. The results presented in this article are the partial results of this research and are presented in connection to the selected socio-demographical parameters - the highest education, gender, age and family income. The results show that the respondents with higher income are aware of the regional brand the most. As for the rest of parameters, only small differences among categories of respondents were found.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Marketing identity: brands we love – part II : proceedings from the international scientific conference : November 8-9, 2016, Trnava, Slovak Republic

  • ISBN

    978-80-8105-841-7

  • ISSN

    1339-5726

  • e-ISSN

    1339-5726

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    404-414

  • Název nakladatele

    University of SS. Cyril and Methodius in Trnava

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Smolenice

  • Datum konání akce

    8. 11. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000405153400040