Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE BEST FOOD PRODUCT OF THE ÚSTÍ REGION - THE REGION OF PŘEMYSL ORÁČ: POSITION OF THE BRAND AMONG THE CONSUMERS IN ÚSTÍ REGION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F20%3AN0100445" target="_blank" >RIV/71226401:_____/20:N0100445 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.vspj.cz/vyzkum-a-projekty/casopisy-vspj/logos-polytechnikos" target="_blank" >https://www.vspj.cz/vyzkum-a-projekty/casopisy-vspj/logos-polytechnikos</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE BEST FOOD PRODUCT OF THE ÚSTÍ REGION - THE REGION OF PŘEMYSL ORÁČ: POSITION OF THE BRAND AMONG THE CONSUMERS IN ÚSTÍ REGION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article introduces and presents the result of the research focused on the recognition and position of the brand The Best Food Product of the Ústí Region - the Region of Přemysl Oráč (Nejlepší potravinářský výrobek Ústeckého kraje – kraje Přemysla Oráče) among the consumers in Ústí Region in the Czech republic. Also, the dependence of the recognition of the brand was tested in accordance to respondents’ level of education, their age and income. Quantitative research was conducted at the last quarter of 2017, data from 231 respondents were processed using the Pearson’s Chi-square test of independence. The level of the brand’s recognition is lower than the average, but it is dependent on the chosen demographic factors. The authors however suggest that the small and medium businesses should invest in the regional labelling and branding. The marketing communication activities to help increase the brand awareness should be more effective of the business.

  • Název v anglickém jazyce

    THE BEST FOOD PRODUCT OF THE ÚSTÍ REGION - THE REGION OF PŘEMYSL ORÁČ: POSITION OF THE BRAND AMONG THE CONSUMERS IN ÚSTÍ REGION

  • Popis výsledku anglicky

    The article introduces and presents the result of the research focused on the recognition and position of the brand The Best Food Product of the Ústí Region - the Region of Přemysl Oráč (Nejlepší potravinářský výrobek Ústeckého kraje – kraje Přemysla Oráče) among the consumers in Ústí Region in the Czech republic. Also, the dependence of the recognition of the brand was tested in accordance to respondents’ level of education, their age and income. Quantitative research was conducted at the last quarter of 2017, data from 231 respondents were processed using the Pearson’s Chi-square test of independence. The level of the brand’s recognition is lower than the average, but it is dependent on the chosen demographic factors. The authors however suggest that the small and medium businesses should invest in the regional labelling and branding. The marketing communication activities to help increase the brand awareness should be more effective of the business.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Logos Polytechnikos

  • ISSN

    2464-7551

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    154

  • Strana od-do

    144

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus