Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

RESPONSIBLE APPROACH TO BUYING FOOD AND WASTING FOOD

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F18%3A77436" target="_blank" >RIV/60460709:41110/18:77436 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    RESPONSIBLE APPROACH TO BUYING FOOD AND WASTING FOOD

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Food trade is a key determinant of the sustainable development of modern society in the global world. In connection with the ever-growing population and the increasing demands for sufficient food, urgent tasks are emerging for food production and trade. The largest share of food waste, according to the European Commission, accounts for 42% of households in Europe. Every year, Europeans throw into the containers 89 million tons of unused food every year. A large share of this has a current trend in food purchases over the last decade. The impulsive purchase supported by vendors with a number of marketing communication promotion tools has a large share of the buyout decision and total purchases at the point of sale. The aim of the article is to propose options and ways to reduce the waste of household food, based on the experience gained from Czech households through surveys in 2014, 2015 and 2018 on the waste of food in households in the Czech Republic.

  • Název v anglickém jazyce

    RESPONSIBLE APPROACH TO BUYING FOOD AND WASTING FOOD

  • Popis výsledku anglicky

    Food trade is a key determinant of the sustainable development of modern society in the global world. In connection with the ever-growing population and the increasing demands for sufficient food, urgent tasks are emerging for food production and trade. The largest share of food waste, according to the European Commission, accounts for 42% of households in Europe. Every year, Europeans throw into the containers 89 million tons of unused food every year. A large share of this has a current trend in food purchases over the last decade. The impulsive purchase supported by vendors with a number of marketing communication promotion tools has a large share of the buyout decision and total purchases at the point of sale. The aim of the article is to propose options and ways to reduce the waste of household food, based on the experience gained from Czech households through surveys in 2014, 2015 and 2018 on the waste of food in households in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10101 - Pure mathematics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    AGRARIAN PERSPECTIVES XXVII., FOOD SAFETY – FOOD SECURITY, PROCEEDINGS

  • ISBN

    978-80-213-2890-7

  • ISSN

  • e-ISSN

    2464-4781

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    65-73

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague, Czech Republic

  • Datum konání akce

    19. 9. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku