Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluation of the Quality of Teaching from the Perspective of University Students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F19%3A79297" target="_blank" >RIV/60460709:41110/19:79297 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.eriesjournal.com/index.php/eries/article/view/250/176" target="_blank" >https://www.eriesjournal.com/index.php/eries/article/view/250/176</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7160/eriesj.2019.120201" target="_blank" >10.7160/eriesj.2019.120201</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation of the Quality of Teaching from the Perspective of University Students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The concept of quality in tertiary education is important not only for education providers but also for society as a whole which expects the education to have a high level of quality and wants to maintain its trust in the education system on the national and international level. The objective of this paper is therefore to identify variables that, from the perspective of university students, affect the quality of taught courses, and use the results to formulate recommendations that would improve the quality of teaching at universities. Primary data was obtained through a quantitative survey among students in the Masters programme at a selected public university involving 450 respondents. The results showed that the overall rating of a course is more strongly influenced by variables related to the courses outcome, content and concept than the rating of the teacher. The main value lies in the general overview of the variables influencing the perception of the quality of taught courses by students that i

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of the Quality of Teaching from the Perspective of University Students

  • Popis výsledku anglicky

    The concept of quality in tertiary education is important not only for education providers but also for society as a whole which expects the education to have a high level of quality and wants to maintain its trust in the education system on the national and international level. The objective of this paper is therefore to identify variables that, from the perspective of university students, affect the quality of taught courses, and use the results to formulate recommendations that would improve the quality of teaching at universities. Primary data was obtained through a quantitative survey among students in the Masters programme at a selected public university involving 450 respondents. The results showed that the overall rating of a course is more strongly influenced by variables related to the courses outcome, content and concept than the rating of the teacher. The main value lies in the general overview of the variables influencing the perception of the quality of taught courses by students that i

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science

  • ISSN

    2336-2375

  • e-ISSN

    1803-1617

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    34-40

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85071098456