Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

INFLUENCE OF YOUNG CONSUMERS' FINANCIAL INCOME ON THEIR WILLINGNESS TO PURCHASE SUGAR OF SPECIAL QUALITY LABEL

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F19%3A79501" target="_blank" >RIV/60460709:41110/19:79501 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.cukr-listy.cz/on_line/2019/PDF/270-274.pdf" target="_blank" >http://www.cukr-listy.cz/on_line/2019/PDF/270-274.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    INFLUENCE OF YOUNG CONSUMERS' FINANCIAL INCOME ON THEIR WILLINGNESS TO PURCHASE SUGAR OF SPECIAL QUALITY LABEL

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the presented paper is to determine the impact of financial income on the willingness to pay for white beet and brown cane sugar and their labeling in the young population aged 15-35 in the Czech Republic. The contribution monitors the impact of financial income (monthly net income of respondents households) on their willingness to pay for sugar and willingness to spend higher amounts on sugar of a certain brand. The results of the survey make it clear that almost three quarters of the total number of respondents buy packaged sugar. From the point of view of the researched effects, there was no evidence of dependence between the willingness of the respondents to pay a certain amount of money for white beet and cane sugar and the net income of their households. With regard to the purchase of sugar bearing a certain food quality label, the dependence between net income and willingness to pay for sugar of certain labels was demonstrated in particular, there was a relationship between the m

  • Název v anglickém jazyce

    INFLUENCE OF YOUNG CONSUMERS' FINANCIAL INCOME ON THEIR WILLINGNESS TO PURCHASE SUGAR OF SPECIAL QUALITY LABEL

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the presented paper is to determine the impact of financial income on the willingness to pay for white beet and brown cane sugar and their labeling in the young population aged 15-35 in the Czech Republic. The contribution monitors the impact of financial income (monthly net income of respondents households) on their willingness to pay for sugar and willingness to spend higher amounts on sugar of a certain brand. The results of the survey make it clear that almost three quarters of the total number of respondents buy packaged sugar. From the point of view of the researched effects, there was no evidence of dependence between the willingness of the respondents to pay a certain amount of money for white beet and cane sugar and the net income of their households. With regard to the purchase of sugar bearing a certain food quality label, the dependence between net income and willingness to pay for sugar of certain labels was demonstrated in particular, there was a relationship between the

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50206 - Finance

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Listy cukrovarnické a řepařské

  • ISSN

    1210-3306

  • e-ISSN

    1210-3306

  • Svazek periodika

    135

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7-8

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    270-274

  • Kód UT WoS článku

    000480305200008

  • EID výsledku v databázi Scopus