Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Practical education of adults with intellectual disabilities using a web course

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F19%3A79517" target="_blank" >RIV/60460709:41110/19:79517 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.scientiasocialis.lt/pec/node/1226" target="_blank" >http://www.scientiasocialis.lt/pec/node/1226</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.33225/pec/19.77.463" target="_blank" >10.33225/pec/19.77.463</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Practical education of adults with intellectual disabilities using a web course

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Education of adults with intellectual disabilities in labor activities can help them to successfully and repeatedly carry out their work tasks and significantly help their self-realization. The problem is that the need for frequent repetition of already learned skills requires the constant presence of a teacher or caregiver since such a worker is not able to work independently. This situation increases the cost of employing people with disabilities. The aim is to find a way to reduce the necessary number of caregivers needed in this kind of activity and enable greater self-sufficiency of workers. The presented research intended to verify whether a web course could be an effective educational tool for people with intellectual disabilities. During the research, a group of ten participants with intellectual disabilities was educated to acquire basic skills in horticulture. The first teaching was realized through practical demonstrations at the workplace in the university production garden by pr

  • Název v anglickém jazyce

    Practical education of adults with intellectual disabilities using a web course

  • Popis výsledku anglicky

    Education of adults with intellectual disabilities in labor activities can help them to successfully and repeatedly carry out their work tasks and significantly help their self-realization. The problem is that the need for frequent repetition of already learned skills requires the constant presence of a teacher or caregiver since such a worker is not able to work independently. This situation increases the cost of employing people with disabilities. The aim is to find a way to reduce the necessary number of caregivers needed in this kind of activity and enable greater self-sufficiency of workers. The presented research intended to verify whether a web course could be an effective educational tool for people with intellectual disabilities. During the research, a group of ten participants with intellectual disabilities was educated to acquire basic skills in horticulture. The first teaching was realized through practical demonstrations at the workplace in the university production garden by pr

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Problems of Education in the 21st Century

  • ISSN

    1822-7864

  • e-ISSN

    2538-7111

  • Svazek periodika

    77

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    463-477

  • Kód UT WoS článku

    000487193100002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85072804866