Přístupy k rozvoji komunikačních schopností žákyň a žáků s LMP
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00103253" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00103253 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přístupy k rozvoji komunikačních schopností žákyň a žáků s LMP
Popis výsledku v původním jazyce
Článek tematizuje problematiku vzdělávání žákyň a žáků s lehkým mentálním postižením v souvislosti s rozvojem komunikačních schopností v rámci vyučování. V souladu s výzkumy zaměřujícími se na osoby s mentálním postižením a jejich komunikační deficity text nabízí výsledky kvalitativní analýzy informací získaných od pedagogů prvního stupně základních škol pro žákyně a žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Výsledky šetření reflektují využití podpůrných materiálů a přístupů ke stimulaci komunikačních schopností žákyň a žáků se sníženým intelektem.
Název v anglickém jazyce
Approaches to Development of the Communication Skills of Pupils with Mild Intellectual Disability
Popis výsledku anglicky
The article deals with the education of pupils with mild intellectual disability in connection with the development of communication skills of teaching process. According to research focused on people with intellectual disability and their communication deficits, the text offers results of a qualitative analysis of informations obtained from primary school teachers for pupils with special educational needs. The results of the survey reflect the use of supporting materials and approaches to stimulate the communication abilities of pupils with intellectual disability.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Speciální pedagogika
ISSN
1211-2720
e-ISSN
—
Svazek periodika
28
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
27-36
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—