Factors Affecting Food Purchases in Vysočina Region with Focus on Regional Food
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F19%3A79556" target="_blank" >RIV/60460709:41110/19:79556 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/71226401:_____/19:N0100303
Výsledek na webu
<a href="https://online.agris.cz/archive/2019/3/4" target="_blank" >https://online.agris.cz/archive/2019/3/4</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.7160/aol.2019.110304" target="_blank" >10.7160/aol.2019.110304</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Factors Affecting Food Purchases in Vysočina Region with Focus on Regional Food
Popis výsledku v původním jazyce
The article presents the results of a research study that analyses chosen factors that affect food purchases in Vysočina Region with focus on a regional food. The quantitative research, conducted in 2015 in each district of Vysočina Region (Jihlava, Žďár nad Sázavou, Třebíč, Havlíčkův Brod and Pelhřimov), analysed the opinions of 819 respondents. They were selected by quota sampling methods according to gender. Data have been processed with correspondence analysis. The results show that brand and price are significant factors that influence consumers in Vysočina Region when they buy food, the labels on the food packaging do not seem to be a strong signal of quality. Statistical tests based on contingency tables proved that regional food is strongly preferred by women and consumers over 65 years old
Název v anglickém jazyce
Factors Affecting Food Purchases in Vysočina Region with Focus on Regional Food
Popis výsledku anglicky
The article presents the results of a research study that analyses chosen factors that affect food purchases in Vysočina Region with focus on a regional food. The quantitative research, conducted in 2015 in each district of Vysočina Region (Jihlava, Žďár nad Sázavou, Třebíč, Havlíčkův Brod and Pelhřimov), analysed the opinions of 819 respondents. They were selected by quota sampling methods according to gender. Data have been processed with correspondence analysis. The results show that brand and price are significant factors that influence consumers in Vysočina Region when they buy food, the labels on the food packaging do not seem to be a strong signal of quality. Statistical tests based on contingency tables proved that regional food is strongly preferred by women and consumers over 65 years old
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
AGRIS on-line Papers in Economics and Informatics
ISSN
1804-1930
e-ISSN
—
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
35-44
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85074461523