Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Factors Affecting Food Purchases in Vysočina Region with Focus on Regional Food

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F19%3A79556" target="_blank" >RIV/60460709:41110/19:79556 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/71226401:_____/19:N0100303

  • Výsledek na webu

    <a href="https://online.agris.cz/archive/2019/3/4" target="_blank" >https://online.agris.cz/archive/2019/3/4</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7160/aol.2019.110304" target="_blank" >10.7160/aol.2019.110304</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Factors Affecting Food Purchases in Vysočina Region with Focus on Regional Food

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article presents the results of a research study that analyses chosen factors that affect food purchases in Vysočina Region with focus on a regional food. The quantitative research, conducted in 2015 in each district of Vysočina Region (Jihlava, Žďár nad Sázavou, Třebíč, Havlíčkův Brod and Pelhřimov), analysed the opinions of 819 respondents. They were selected by quota sampling methods according to gender. Data have been processed with correspondence analysis. The results show that brand and price are significant factors that influence consumers in Vysočina Region when they buy food, the labels on the food packaging do not seem to be a strong signal of quality. Statistical tests based on contingency tables proved that regional food is strongly preferred by women and consumers over 65 years old

  • Název v anglickém jazyce

    Factors Affecting Food Purchases in Vysočina Region with Focus on Regional Food

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents the results of a research study that analyses chosen factors that affect food purchases in Vysočina Region with focus on a regional food. The quantitative research, conducted in 2015 in each district of Vysočina Region (Jihlava, Žďár nad Sázavou, Třebíč, Havlíčkův Brod and Pelhřimov), analysed the opinions of 819 respondents. They were selected by quota sampling methods according to gender. Data have been processed with correspondence analysis. The results show that brand and price are significant factors that influence consumers in Vysočina Region when they buy food, the labels on the food packaging do not seem to be a strong signal of quality. Statistical tests based on contingency tables proved that regional food is strongly preferred by women and consumers over 65 years old

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AGRIS on-line Papers in Economics and Informatics

  • ISSN

    1804-1930

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    35-44

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85074461523