Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Regional Food Preference and Awareness of Regional Labels in Vysočina Region (Czech Republic)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F16%3AN0000031" target="_blank" >RIV/71226401:_____/16:N0000031 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60460709:41110/16:72318

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.degruyter.com/downloadpdf/j/euco.2016.8.issue-2/euco-2016-0009/euco-2016-0009.pdf" target="_blank" >https://www.degruyter.com/downloadpdf/j/euco.2016.8.issue-2/euco-2016-0009/euco-2016-0009.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/euco-2016-0009" target="_blank" >10.1515/euco-2016-0009</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Regional Food Preference and Awareness of Regional Labels in Vysočina Region (Czech Republic)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article presents results of research on preference of the regional food in Vysočina Region in the Czech Republic, with main focus on awareness analysis of Vysočina regional labels. Presented findings are a part of longitudinal research that aims to analyse the evolution of Czech regional labels and their impact on regional development. The questionnaire survey was conducted between January and March 2015 on the sample of 819 respondents from the Vysočina Region. The data have been processed with correspondence analysis and showed that half of respondents prefer regional food, but the results differ in each district, the highest preferences were reported in Jihlava and Třebíč districts. Awareness of the regional labels is rising in comparison with results of the research in 2012. To test respondents’ knowledge they were asked to identify regional labels: two existing - VYSOČINA Regional Product®, Regional Food Vysočina Region and also nonexistent label From Our Region Vysočina. The awareness of regional labels was tested according to chosen sociodemographic factors: gender, age, residence in each district of the region and residence in town or village.

  • Název v anglickém jazyce

    Regional Food Preference and Awareness of Regional Labels in Vysočina Region (Czech Republic)

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents results of research on preference of the regional food in Vysočina Region in the Czech Republic, with main focus on awareness analysis of Vysočina regional labels. Presented findings are a part of longitudinal research that aims to analyse the evolution of Czech regional labels and their impact on regional development. The questionnaire survey was conducted between January and March 2015 on the sample of 819 respondents from the Vysočina Region. The data have been processed with correspondence analysis and showed that half of respondents prefer regional food, but the results differ in each district, the highest preferences were reported in Jihlava and Třebíč districts. Awareness of the regional labels is rising in comparison with results of the research in 2012. To test respondents’ knowledge they were asked to identify regional labels: two existing - VYSOČINA Regional Product®, Regional Food Vysočina Region and also nonexistent label From Our Region Vysočina. The awareness of regional labels was tested according to chosen sociodemographic factors: gender, age, residence in each district of the region and residence in town or village.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Countryside

  • ISSN

    1803-8417

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    109-122

  • Kód UT WoS článku

    000408201500004

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85002179405