Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Does Playing Video Games Increase Emotional Creativity?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F20%3A81626" target="_blank" >RIV/60460709:41110/20:81626 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/1660-4601/17/7/2177" target="_blank" >https://www.mdpi.com/1660-4601/17/7/2177</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/ijerph17072177" target="_blank" >10.3390/ijerph17072177</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Does Playing Video Games Increase Emotional Creativity?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Emotional creativity (EC), which constitutes a main aspect of the general creativity concept, is often shown to be substantially related to positive emotional experiences, effective motivation, and innovation at the workplace as well as at school. However, little is known about the relationship between emotional creativity and the time people tend to spend playing video games. Nowadays, video games and virtual reality have become an important aspect of public health and psychological research. They constitute a key element of popular culture and generate considerable economic profit as part of the public entertainment industry. Our study is based on the results of an emotional creativity inventory (ECI) survey that was administered at a snowball and convenient sample of 453 respondents from the Czech Republic who were questioned about their habits and the time they devote to playing video games. The sample country was selected as one with a long tradition of homebrew video gaming going back to the 19

  • Název v anglickém jazyce

    Does Playing Video Games Increase Emotional Creativity?

  • Popis výsledku anglicky

    Emotional creativity (EC), which constitutes a main aspect of the general creativity concept, is often shown to be substantially related to positive emotional experiences, effective motivation, and innovation at the workplace as well as at school. However, little is known about the relationship between emotional creativity and the time people tend to spend playing video games. Nowadays, video games and virtual reality have become an important aspect of public health and psychological research. They constitute a key element of popular culture and generate considerable economic profit as part of the public entertainment industry. Our study is based on the results of an emotional creativity inventory (ECI) survey that was administered at a snowball and convenient sample of 453 respondents from the Czech Republic who were questioned about their habits and the time they devote to playing video games. The sample country was selected as one with a long tradition of homebrew video gaming going back to the 19

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50201 - Economic Theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Environmental Research and Public Health

  • ISSN

    1660-4601

  • e-ISSN

    1660-4601

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    1-12

  • Kód UT WoS článku

    000530763300009

  • EID výsledku v databázi Scopus