Hraní videoher v dětství a dospívání. Dopady a souvislosti v sociálně-psychologické perspektivě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F20%3A00535871" target="_blank" >RIV/68081740:_____/20:00535871 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hraní videoher v dětství a dospívání. Dopady a souvislosti v sociálně-psychologické perspektivě
Popis výsledku v původním jazyce
Kniha seznamuje čtenáře s aktuálními názory odborníků na problematiku videoher v kontextu dětství a adolescence a s jejich doporučeními, jak se vyrovnat s potenciálními riziky a maximalizovat možné přínosy. Autoři popisují, jak a proč se videohry staly dominantním způsobem trávení volného času dnešní mládeže, jaké jsou jejich negativní, ale i pozitivní dopady. Podrobně je rozebrána problematika násilí ve videohrách a nekončící debata akademických odborníků o tom, nakolik videoherní násilí reálně ovlivňuje lidské chování. Poskytnuty jsou i výzkumně zakotvené informace, které umožní rodičům lépe zachytit známky skutečné závislosti na videohrách včetně dalších negativních dopadů nadměrného hraní.
Název v anglickém jazyce
Playing video games in childhood and adolescence: A comprehensive socio-psychological perspective
Popis výsledku anglicky
Playing video games in childhood and adolescence: A comprehensive socio-psychological perspective discusses important topics that have attracted the attention of psychological community in the area of video games. The book covers more than 40 years of intensive scientific research that is full of arguments and controversies. Factual results are systematically and critically reviewed with an emphasis on methodological issues, which significantly contribute to the polarization of the scientific debate. The author examines motivational aspects of video game play and multiple effects of video games. A significant portion of the text is devoted to the relation between video game violence and aggression as the most studied research question. As playing video games is most prevalent in childhood and adolescence, the role of family context is thoroughly discussed. Chapters regarding motivation, addiction, and family context of video game playing are further supplemented by results of original empirical studies.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA15-03875S" target="_blank" >GA15-03875S: Psychologické aspekty hraní počítačových her: třígenerační studie</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-271-2887-7
Počet stran knihy
175
Název nakladatele
Grada Publishing, a.s.
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—