Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hraní videoher v dětství a dospívání. Dopady a souvislosti v sociálně-psychologické perspektivě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F20%3A00535871" target="_blank" >RIV/68081740:_____/20:00535871 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hraní videoher v dětství a dospívání. Dopady a souvislosti v sociálně-psychologické perspektivě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kniha seznamuje čtenáře s aktuálními názory odborníků na problematiku videoher v kontextu dětství a adolescence a s jejich doporučeními, jak se vyrovnat s potenciálními riziky a maximalizovat možné přínosy. Autoři popisují, jak a proč se videohry staly dominantním způsobem trávení volného času dnešní mládeže, jaké jsou jejich negativní, ale i pozitivní dopady. Podrobně je rozebrána problematika násilí ve videohrách a nekončící debata akademických odborníků o tom, nakolik videoherní násilí reálně ovlivňuje lidské chování. Poskytnuty jsou i výzkumně zakotvené informace, které umožní rodičům lépe zachytit známky skutečné závislosti na videohrách včetně dalších negativních dopadů nadměrného hraní.

  • Název v anglickém jazyce

    Playing video games in childhood and adolescence: A comprehensive socio-psychological perspective

  • Popis výsledku anglicky

    Playing video games in childhood and adolescence: A comprehensive socio-psychological perspective discusses important topics that have attracted the attention of psychological community in the area of video games. The book covers more than 40 years of intensive scientific research that is full of arguments and controversies. Factual results are systematically and critically reviewed with an emphasis on methodological issues, which significantly contribute to the polarization of the scientific debate. The author examines motivational aspects of video game play and multiple effects of video games. A significant portion of the text is devoted to the relation between video game violence and aggression as the most studied research question. As playing video games is most prevalent in childhood and adolescence, the role of family context is thoroughly discussed. Chapters regarding motivation, addiction, and family context of video game playing are further supplemented by results of original empirical studies.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA15-03875S" target="_blank" >GA15-03875S: Psychologické aspekty hraní počítačových her: třígenerační studie</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-271-2887-7

  • Počet stran knihy

    175

  • Název nakladatele

    Grada Publishing, a.s.

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy