Tvorba psychodiagnostického nástroje pro screening a diagnostiku rizikového hraní počítačových her a videoher u českých adolescentů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73580853" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73580853 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Tvorba psychodiagnostického nástroje pro screening a diagnostiku rizikového hraní počítačových her a videoher u českých adolescentů
Popis výsledku v původním jazyce
Výzkumný projekt se zaměřuje na posouzení úrovně rizikovosti hraní počítačových her a videoher, čímž jsou myšleny jakékoli digitální hry na různých typech zobrazovacích zařízení (mobil, tablet aj.). Klíčovým cílem této studie je vytvořit psychodiagnostickou metodu, na základě které by bylo možné určit přijatelnou míru hraní her a zároveň stanovit, kdy už tato aktivita překračuje běžnou mez a stává se tak rizikovou. Dílčím cílem je také zmapovat rozsah rizikového hraní u českých dospívajících ve věkovém období 11 až 19 let. Studie bude realizována na 2500 respondentech se zastoupením všech krajů ČR tak, aby byl podaný reprezentativní screening rizikového hraní v populaci českých adolescentů. Součástí výzkumné studie je také zhodnotit osobnostní profil jedince, který spadá do rizikové skupiny v souvislosti s hraním digitálních her.
Název v anglickém jazyce
Psychodiagnostic instrument design for excessive computer and video games playing screening and diagnostics in czech adolescents
Popis výsledku anglicky
The research project focuses on evaluating the level of risk in connection with computer or video games playing (including any digital games played using a screen such as a mobile or a tablet). The key goal of the study is to design a psychologic assessment method which would be able to detect an acceptable level of games’ playing and at the same time would be able to detect and describe a gaming activity as trespassing the common level and being potentially risky. Another partial goal of the research study is to map the extent of risky gaming in the Czech adolescents aged 11–19. The study will be based on the data collected from 2500 respondents representing all regions of the Czech Republic, as a result the study will provide a representative screening of risky behaviour in the population of Czech adolescents. The research study also aims to describe the personality profile of individuals belonging to the group at risk of problematic gaming with respect to digital games.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PHD EXISTENCE 2017 česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech, Sborník odborných příspěvků
ISBN
978-80-244-5174-9
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
263-268
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
30. 1. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000434656000030