Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tvorba psychodiagnostického nástroje pro screening a diagnostiku rizikového hraní počítačových her a videoher u českých adolescentů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73580853" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73580853 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Tvorba psychodiagnostického nástroje pro screening a diagnostiku rizikového hraní počítačových her a videoher u českých adolescentů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výzkumný projekt se zaměřuje na posouzení úrovně rizikovosti hraní počítačových her a videoher, čímž jsou myšleny jakékoli digitální hry na různých typech zobrazovacích zařízení (mobil, tablet aj.). Klíčovým cílem této studie je vytvořit psychodiagnostickou metodu, na základě které by bylo možné určit přijatelnou míru hraní her a zároveň stanovit, kdy už tato aktivita překračuje běžnou mez a stává se tak rizikovou. Dílčím cílem je také zmapovat rozsah rizikového hraní u českých dospívajících ve věkovém období 11 až 19 let. Studie bude realizována na 2500 respondentech se zastoupením všech krajů ČR tak, aby byl podaný reprezentativní screening rizikového hraní v populaci českých adolescentů. Součástí výzkumné studie je také zhodnotit osobnostní profil jedince, který spadá do rizikové skupiny v souvislosti s hraním digitálních her.

  • Název v anglickém jazyce

    Psychodiagnostic instrument design for excessive computer and video games playing screening and diagnostics in czech adolescents

  • Popis výsledku anglicky

    The research project focuses on evaluating the level of risk in connection with computer or video games playing (including any digital games played using a screen such as a mobile or a tablet). The key goal of the study is to design a psychologic assessment method which would be able to detect an acceptable level of games’ playing and at the same time would be able to detect and describe a gaming activity as trespassing the common level and being potentially risky. Another partial goal of the research study is to map the extent of risky gaming in the Czech adolescents aged 11–19. The study will be based on the data collected from 2500 respondents representing all regions of the Czech Republic, as a result the study will provide a representative screening of risky behaviour in the population of Czech adolescents. The research study also aims to describe the personality profile of individuals belonging to the group at risk of problematic gaming with respect to digital games.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PHD EXISTENCE 2017 česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech, Sborník odborných příspěvků

  • ISBN

    978-80-244-5174-9

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    263-268

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    30. 1. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000434656000030