Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

DIGITAL GAMES PLAYING SYMPTOMS AND RISK BEHAVIOR OF ADOLESCENTS IN SYSTEM OF LOWER SECONDARY EDUCATION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F21%3A73607363" target="_blank" >RIV/61989592:15210/21:73607363 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333187249" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333187249</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Prejavy hrania digitálnych hier a rizikové správanie dospievajúcich v systéme nižšieho sekundárneho vzdelávania.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V príspevku prezentujeme výsledky analýzy vzťahu medzi hraním digitálnych hier a rizikovým správaním dospievajúcich v systéme nižšieho sekundárneho vzdelávania. Vo výskume sme použili metódu VRSA (Výskyt rizikového správania adolescentov), ktorá predstavuje slovenskú modifikáciu (Čerešník, 2013) pôvodne dotazníka VRCHA (Výskyt rizikového chování u adolescentů; Dolejš, Skopal, 2013, 2015) a metódu DHDH (Dotazník hrania digitálnych hier), ktorá predstavuje slovenskú modifikáciu (Čerešník, 2019) pôvodného českého dotazníka DHDH (Dotazník hraní digitálních her; Suchá, 2017). Výskumný súbor tvorilo 524 dospievajúcich nižšieho sekundárneho vzdelávania (5. - 9. ročník ZŠ), 293 dievčat a 231 chlapcov. Ich priemerný vek bol 12,69 roka. Výsledky analýzy poukazujú na to, že niektoré prejavy správania typické pre dospievajúcich hrajúcich digitálne hry súvisia s rizikovým správaním.

  • Název v anglickém jazyce

    DIGITAL GAMES PLAYING SYMPTOMS AND RISK BEHAVIOR OF ADOLESCENTS IN SYSTEM OF LOWER SECONDARY EDUCATION

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, we present the results of an analysis of the relationship between digital games playing and risk behavior of adolescents in the system of lower secondary education. In the research, we used the VRSA method (Výskyt rizikového správania adolescentov), which represents a Slovak modification (Čerešník, 2013) of the VRCHA questionnaire (Výskyt rizikového chování u adolescentů; Dolejš, Skopal, 2013, 2015) and the DHDH method (Dotazník hrania digitálnych hier), which represents the Slovak modification (Čerešník, 2019) of the original Czech DHDH questionnaire (Dotazník hraní digitálních her; Suchá, 2017). The research sample consisted of 524 adolescents of lower secondary education (5th - 9th grade of elementary school), 293 girls and 231 boys. Their average age was 12.69 years. The results of the analysis indicate that some behavioral manifestations typical for adolescents playing digital games are related to risk behavior.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PhD existence 11: Jedeme dál …

  • ISBN

    978-80-244-5873-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    156-167

  • Název nakladatele

    UPOL

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    31. 1. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku