Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

VZTAH MEZI ŠKOLNÍ ÚSPĚŠNOSTÍ A RIZIKOVÝM CHOVÁNÍM DOSPÍVAJÍCÍCH

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F23%3A73619526" target="_blank" >RIV/61989592:15210/23:73619526 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://e-psycholog.eu/clanek/466" target="_blank" >https://e-psycholog.eu/clanek/466</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.29364/epsy.466" target="_blank" >10.29364/epsy.466</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    VZTAH MEZI ŠKOLNÍ ÚSPĚŠNOSTÍ A RIZIKOVÝM CHOVÁNÍM DOSPÍVAJÍCÍCH

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hlavním cílem práce je ověření existence vztahu mezi školní úspěšností a rizikovým chováním dospívajících studentů/studentek středních škol ve Zlínském kraji. Pro náš výzkum jsme zvolili kvantitativní design práce, kdy jsme ke sběru dat využili dotazníkovou baterii, která obsahovala sociodemografické údaje, známky z vybraných předmětů, Self-efficacy Questionnaire (Jakešová,2014) a dotazník Výskyt rizikového chování u adolescentů (Dolejš &amp; Skopal, 2015). Dotazníkového šetření se zúčastnilo 200 studentů a studentek ve věku od 15 do 19 let. Platnost statistických hypotéz jsme ověřovali pomocí Spearmanova korelačního koeficientu a lineární regrese. Výsledky výzkumu naznačují, že skutečně existuje vztah mezi školní úspěšností a rizikovým chováním dospívajících.

  • Název v anglickém jazyce

    RELATIONSHIP BETWEEN SCHOOL SUCCESS AND RISK BEHAVIOR IN ADOLESCENCE

  • Popis výsledku anglicky

    The main aim of the work is to prove the existence of the relationship between school success and risk behavior amongst adolescent students of high schools in Zlín region. We have chosen a quantitative design for our research and for the collection of the data we used a questionnaire battery, which consisted of sociodemographic data, marks from selected subjects, a Self-efficacy Questionnaire (Jakešová, 2014) and questionnaire „Výskyt rizikového chování u adolescentů“ (Dolejš &amp; Skopal, 2015). Two hundred students aged 15 to 19 took part in the survey. We examined the validity of the statistic hypothesis through the Spearman coefficient and linear regression. The study results suggest that the relationship between school success and risk behavior in adolescence really exists.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    E-psychologie: Elektronický časopis ČMPS

  • ISSN

    1802-8853

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    1-15

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus