Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sebepojetí českých adolescentů ve vztahu k rizikovému chování - dle Rosenbergovy koncepce sebehodnocení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33149947" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33149947 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sebepojetí českých adolescentů ve vztahu k rizikovému chování - dle Rosenbergovy koncepce sebehodnocení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem příspěvku je prezentace výsledků školní dotazníkové studie se zaměřením na rizikové chování adolescentů ve vztahu k jejich sebepojetí. Testování proběhlo na vybraném školském zařízení. Výzkumný vzorek (N = 200) tvořili žáci ve věku 11 - 15 let, tzn. žáci 2. stupně ZŠ. V poslední době byly v rámci různých studií detailněji popsány vztahy mezi jednotlivými typy rizikového chování a mezi nízkým nebo vysokým sebehodnocením. Byly popsány např. vztahy mezi nízkým sebehodnocením s delikvencí a agresivními tendencemi nebo zneužívání návykových látek. V rámci školní dotazníkové studie jsme se zaměřili na oblast sebepojetí dospívajících v širším kontextu. Testová baterie obsahovala Rosenbergovu škálu sebehodnocení (RŠS/RSES), aktualizovanou revizi Dotazníku sebepojetí školní úspěšnosti (SPAS) a další dotazníkové nástroje zaměřené na oblast rizikového chování a osobnostních charakteristik. Příspěvek bude tedy zaměřen na hlavní souvislosti mezi vybranými faktory těchto použitých nástrojů.

  • Název v anglickém jazyce

    Self-esteem of the czech adolescents in relationship to the risky behavior - according to the rosenberg self-esteem concept

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to present the results of a school questionnaire survey focusing on risky behavior of adolescents in relation to their self-image. The testing took place on one secondary school. The research sample (N = 205) consisted of children aged 11 to 15 years, ie. 2nd grade elementary school pupils. Recently, in the various studies described in detail the relationships between different types of risky behavior and between low or high self-esteem. They were described as the relationship between low self- -esteem delinquency and aggressive tendencies or substance abuse. Within the school questionnaire study we focused on the area of adolescent self-concept in a broader context. Test battery included Rosenberg self-esteem scale (RSES), anupdated revision of school achievement, self-concept Questionnaire (SPAS) and other instruments questionnaire focused on risk behavior and personality characteristics. The paper will therefore focus on the main connection between selected

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PHD EXISTENCE 2014: Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech - Sborník příspěvků

  • ISBN

    978-80-244-4224-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    215-224

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    19. 5. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku