Sebepojetí českých adolescentů ve vztahu k rizikovému chování - dle Rosenbergovy koncepce sebehodnocení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33149947" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33149947 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sebepojetí českých adolescentů ve vztahu k rizikovému chování - dle Rosenbergovy koncepce sebehodnocení
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je prezentace výsledků školní dotazníkové studie se zaměřením na rizikové chování adolescentů ve vztahu k jejich sebepojetí. Testování proběhlo na vybraném školském zařízení. Výzkumný vzorek (N = 200) tvořili žáci ve věku 11 - 15 let, tzn. žáci 2. stupně ZŠ. V poslední době byly v rámci různých studií detailněji popsány vztahy mezi jednotlivými typy rizikového chování a mezi nízkým nebo vysokým sebehodnocením. Byly popsány např. vztahy mezi nízkým sebehodnocením s delikvencí a agresivními tendencemi nebo zneužívání návykových látek. V rámci školní dotazníkové studie jsme se zaměřili na oblast sebepojetí dospívajících v širším kontextu. Testová baterie obsahovala Rosenbergovu škálu sebehodnocení (RŠS/RSES), aktualizovanou revizi Dotazníku sebepojetí školní úspěšnosti (SPAS) a další dotazníkové nástroje zaměřené na oblast rizikového chování a osobnostních charakteristik. Příspěvek bude tedy zaměřen na hlavní souvislosti mezi vybranými faktory těchto použitých nástrojů.
Název v anglickém jazyce
Self-esteem of the czech adolescents in relationship to the risky behavior - according to the rosenberg self-esteem concept
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to present the results of a school questionnaire survey focusing on risky behavior of adolescents in relation to their self-image. The testing took place on one secondary school. The research sample (N = 205) consisted of children aged 11 to 15 years, ie. 2nd grade elementary school pupils. Recently, in the various studies described in detail the relationships between different types of risky behavior and between low or high self-esteem. They were described as the relationship between low self- -esteem delinquency and aggressive tendencies or substance abuse. Within the school questionnaire study we focused on the area of adolescent self-concept in a broader context. Test battery included Rosenberg self-esteem scale (RSES), anupdated revision of school achievement, self-concept Questionnaire (SPAS) and other instruments questionnaire focused on risk behavior and personality characteristics. The paper will therefore focus on the main connection between selected
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PHD EXISTENCE 2014: Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech - Sborník příspěvků
ISBN
978-80-244-4224-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
215-224
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
19. 5. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—