Hraní digitálních her u českých adolescentů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F19%3A73595651" target="_blank" >RIV/61989592:15210/19:73595651 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.drogy-info.cz/data/obj_files/33090/861/Zaostreno_2019-04_Hrani%20digitalnich%20her%20u%20adolescentu.pdf?fbclid=IwAR3B-FmM88vC7JQB-ckp1RAg2tPCNYOQ-c_OkNdOjxBCO3pYi4z6VWlfbjo" target="_blank" >https://www.drogy-info.cz/data/obj_files/33090/861/Zaostreno_2019-04_Hrani%20digitalnich%20her%20u%20adolescentu.pdf?fbclid=IwAR3B-FmM88vC7JQB-ckp1RAg2tPCNYOQ-c_OkNdOjxBCO3pYi4z6VWlfbjo</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hraní digitálních her u českých adolescentů
Popis výsledku v původním jazyce
Svět her se s vývojem technologií výrazně proměnil a nabyl nové podoby. V současnosti se ukazuje, že pro děti a dospívající se jednou z nejoblíbenějších volnočasových aktivit stává hraní digitálních her, tj. elektronických her, které lze hrát prostřednictvím počítače, mobilního telefonu, tabletu, herní konzole a dalších. Toto číslo Zaostřeno přináší přehled aktuálního stavu hraní digitálních her u českých adolescentů získaného prostřednictvím reprezentativního celorepublikového výzkumu mezi 3950 respondenty ve věku 11–19 let realizovaného Katedrou psychologie Univerzity Palackého v Olomouci v roce 2018. Použité standardizované škály poskytují první odhady prevalence výskytu poruchy související s hraním digitálních her v populaci adolescentů a odhady populace v riziku závislosti na hraní her v ČR.
Název v anglickém jazyce
Playing digital games in czech adolescents
Popis výsledku anglicky
The world has changed with the development of technologies. Nowadays, the most popular leisure-time activity for children and adolescents is playing digital games, meaning electronic games played through a computer, mobile phones, tablets, game consoles, and more. This volume of "Zaostřeno" brings an overview of the current state of digital gaming in Czech adolescents. This publication is based on the data from the representative nationwide research among 3950 respondents aged 11–19, conducted by the Department Psychology of Palacký University in Olomouc in 2018. The standardized scales provide the first estimation of the prevalence of digital games disorder by Czech adolescents.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Zaostřeno
ISSN
2336-8241
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
1-16
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—