Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hraní digitálních her českými adolescenty

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F18%3A73592532" target="_blank" >RIV/61989592:15210/18:73592532 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/ff.18.24454245" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5507/ff.18.24454245</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/ff.18.24454245" target="_blank" >10.5507/ff.18.24454245</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hraní digitálních her českými adolescenty

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Svět her se s vývojem technologií výrazně proměnil a nabyl nové podoby. V dnešní době existuje nepřeberné množství her, herních portálů, ale i časopisů či soutěží zaměřených na hraní digitálních her. V této knize budou moci čtenáři nahlédnout do tohoto „herního“ světa. Hraní digitálních her některé aspekty člověka rozvíjí, na druhou stranu realizace herních aktivit může přinášet i stinné stránky. Jedním ze závažných negativních projevů může být i psychická porucha, která se projevuje například ztrátou zájmů, sociálních kontaktů nebo neschopností kontrolovat samotné hraní her. V monografii jsou charakterizována kritéria pro poruchu hraní internetových her jak jsou vymezena v DSM-5, na základě nichž byla pro tuto poruchu u dospívajících mezi 11 a 19 lety zjištěna prevalence 3,7 %. Kniha také představuje další významná zjištění, jako například to, kteří čeští dospívající hrají nejvíce, kolik z nich hraje denně hry více než 4 hodiny nebo kolik jedinců deklaruje problémy ve škole jako důsledek hraní digitálních her. Současně kniha poskytuje charakteristiku toho, jak se bezproblémový hráč odlišuje od hráče problémového, či závislého. Publikace přináší informace o tom, jaké osobnostní znaky hráče provázejí. V knize jsou prezentovány léčebné přístupy a možné intervence, ale i to, jak je možné škodlivému hraní předcházet. V publikaci čtenář nalezne jak teoretický výklad digitálních her, tak aktuální celonárodní výzkumná data o herních aktivitách českých dospívajících. Tyto informace mohou být základem pro kvalitní a efektivní preventivní a intervenční aktivity, bez nichž se v dnešním digitálním věku neobejdeme.

  • Název v anglickém jazyce

    Playing digital games in Czech adolescents

  • Popis výsledku anglicky

    The world of games has changed dramatically with the evolution of technology and has acquired a new form. Nowadays there are many games, game portals, as well as magazines or competitions aimed at playing digital games. In this book, readers will have opportunity to investigate this &quot;game&quot; world. Playing digital games develops some aspects of a person, on the other hand, the games can bring even shady sites. One of the serious negative manifestations can be an internet gaming disorder, which is demonstrated e.g. by the loss of interests, social contacts, or inability to control gaming. In the monograph are characterized criteria for Internet Gaming Disorder as are defined in the DSM-5. Based on these criteria was detected a prevalence 3.7 % for this disorder in in adolescents between aged 11 to 19 The book also presents other important findings, such as what the Czech teens play the most, how many of them play games daily for more than 4 hours or how many individuals declare problems in school as a result of playing digital games. At the same time, the book provides distinction between non-problematic, problematic and addictive gamer. The publication provides information about personality of gamers. The book presents therapeutic approaches, possible interventions and information about prevention. In the publication, the reader finds both the theoretical interpretation of digital games and the current nationwide research data about the gaming in Czech adolescents. This information can be the basis for quality and effective preventive and interventional activities, which are necessary nowadays.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-244-5424-5

  • Počet stran knihy

    178

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS knihy