Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Why Do Czech Customers Come to Upper Palatinate? Motives, Sales Volume, and the Importance of Distance: A Case Study of Shopping in Bavaria

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F20%3A82021" target="_blank" >RIV/60460709:41110/20:82021 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/49777513:23510/20:43958589

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2071-1050/12/9/3836" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2071-1050/12/9/3836</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/su12093836" target="_blank" >10.3390/su12093836</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Why Do Czech Customers Come to Upper Palatinate? Motives, Sales Volume, and the Importance of Distance: A Case Study of Shopping in Bavaria

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This case study investigates the cross-border shopping behavior and potential of Czech customers in Upper Palatinate (Bavaria). Based on a point of sale survey (POS) and two household surveys with more than 500 participants, the expenditures of Czech customers in the retail market in Upper Palatinate are estimated using linear potential methods. Using a logit model, the study also attempts to identify the main drivers of cross-border shopping, aiming at increasing its intensity and thus furthering the development of the cross-border region. The distance from the place of residence to the border is the strongest influencing variable, but demographic characteristics also impact the decision to go shopping in Bavaria. Finally, specific activities within the categories of welcome culture and marketing and communication aimed at promoting the cross-border shopping of Czech customers in Upper Palatinate are proposed. Local retailers should especially benefit from the frequency function of grocery stores as

  • Název v anglickém jazyce

    Why Do Czech Customers Come to Upper Palatinate? Motives, Sales Volume, and the Importance of Distance: A Case Study of Shopping in Bavaria

  • Popis výsledku anglicky

    This case study investigates the cross-border shopping behavior and potential of Czech customers in Upper Palatinate (Bavaria). Based on a point of sale survey (POS) and two household surveys with more than 500 participants, the expenditures of Czech customers in the retail market in Upper Palatinate are estimated using linear potential methods. Using a logit model, the study also attempts to identify the main drivers of cross-border shopping, aiming at increasing its intensity and thus furthering the development of the cross-border region. The distance from the place of residence to the border is the strongest influencing variable, but demographic characteristics also impact the decision to go shopping in Bavaria. Finally, specific activities within the categories of welcome culture and marketing and communication aimed at promoting the cross-border shopping of Czech customers in Upper Palatinate are proposed. Local retailers should especially benefit from the frequency function of grocery stores as

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sustainability

  • ISSN

    2071-1050

  • e-ISSN

    2071-1050

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    9

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    1-20

  • Kód UT WoS článku

    000537476200334

  • EID výsledku v databázi Scopus