Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

EVALUATION OF BUYING HABITS OF YOUNG GENERATION WHEN BUYING FAIRTRADE FOODS IN THE CZECH REPUBLIC

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F20%3A82107" target="_blank" >RIV/60460709:41110/20:82107 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    EVALUATION OF BUYING HABITS OF YOUNG GENERATION WHEN BUYING FAIRTRADE FOODS IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the last two decades, the agro-food sector has undergone many changes in the context of intensifying globalization processes and has faced a number of new challenges. The emergence of alternative business concepts for example such as Fair Trade is a consequence of these processes worldwide. Fair trade concept is a global movement based on the idea of solidarity between the rich North and the poorer South. This idea allows an every individual to express personal attitudes and opinions in relation to social and environmental global issues. FT production offerings are currently a natural part of the majority of retail outlets and this business concept has begun to be accepted by the majority community. The aim of the paper is to evaluate the buying habits of the young generation in the area of Fairtrade food purchases and to identify its preferences in terms of the place of realization of these purchases.

  • Název v anglickém jazyce

    EVALUATION OF BUYING HABITS OF YOUNG GENERATION WHEN BUYING FAIRTRADE FOODS IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku anglicky

    In the last two decades, the agro-food sector has undergone many changes in the context of intensifying globalization processes and has faced a number of new challenges. The emergence of alternative business concepts for example such as Fair Trade is a consequence of these processes worldwide. Fair trade concept is a global movement based on the idea of solidarity between the rich North and the poorer South. This idea allows an every individual to express personal attitudes and opinions in relation to social and environmental global issues. FT production offerings are currently a natural part of the majority of retail outlets and this business concept has begun to be accepted by the majority community. The aim of the paper is to evaluate the buying habits of the young generation in the area of Fairtrade food purchases and to identify its preferences in terms of the place of realization of these purchases.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS - of the 29th International Scientific Conference Agrarian Perspectives XXIX. Trends and Challenges of Agrarian Sector

  • ISBN

    978-80-213-3041-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    247-255

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    16. 9. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku