Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching ERP concepts for non-users and users: A survey among college students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F20%3A83584" target="_blank" >RIV/60460709:41110/20:83584 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://erie.v2.czu.cz/en/r-15999-proceedings-2020" target="_blank" >https://erie.v2.czu.cz/en/r-15999-proceedings-2020</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching ERP concepts for non-users and users: A survey among college students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Teaching ERP curricula has become beneficial both for higher education institutions who want to keep pace with job market needs and businesses that have been shifting to full digitalization and require more highly skilled workers. The paper presents results of a survey among 96 business college students who took a course with two ERP modules. We delivered theoretical lectures about ERP basic concepts and offered students to elaborate on two independent case studies as their credit project. Through a questionnaire survey, we identified difficulties encountered during the work on practical tasks in SAP S/4 HANA system, measured usability of provided instruction materials and system UI, and efficiency of work. Teaching transactions on an ERP system should not be left to self-study due to challenging nature of ERP tasks and complex user interfaces.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching ERP concepts for non-users and users: A survey among college students

  • Popis výsledku anglicky

    Teaching ERP curricula has become beneficial both for higher education institutions who want to keep pace with job market needs and businesses that have been shifting to full digitalization and require more highly skilled workers. The paper presents results of a survey among 96 business college students who took a course with two ERP modules. We delivered theoretical lectures about ERP basic concepts and offered students to elaborate on two independent case studies as their credit project. Through a questionnaire survey, we identified difficulties encountered during the work on practical tasks in SAP S/4 HANA system, measured usability of provided instruction materials and system UI, and efficiency of work. Teaching transactions on an ERP system should not be left to self-study due to challenging nature of ERP tasks and complex user interfaces.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 17th International Conference Efficiency and Responsibility in Education ERIE 2020

  • ISBN

    978-80-213-3022-1

  • ISSN

  • e-ISSN

    2336-744X

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    309-315

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo konání akce

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Datum konání akce

    4. 6. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku