Vztah studentů učitelství ČJL k literární výchově a aktivizačním metodám výuky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33153600" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33153600 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vztah studentů učitelství ČJL k literární výchově a aktivizačním metodám výuky
Popis výsledku v původním jazyce
Představa o vlastní pedagogické činnosti studentů učitelství je ve značné míře ovlivněna stylem vedení výuky z doby vlastního studia. Tzv. prekoncepty, které si studenti ze základních a středních škol přináší, jsou jednotkou, se které učitelé v didaktikách předmětů na vysokých školách se studenty diskutují a následně pracují. Současní studenti učitelství českého jazyka a literatury odpovídali v dotazníkovém šetření na otázky, jež se zabývaly představami o vedení výuky, se kterými se setkali během vlastního studia, dále vyjadřovali názor na využití aktivizačních metod ve výuce, jejich časovou a materiální náročnost aj. Z výsledků šetření bylo zjištěno, že se mezi současnými studenty objevují dve proměnné. Studenti, kteří se setkali s učiteli, jež svojivýuku pojímali velmi monotónně, a na druhé straně ti, kteří měli možnost setkat se s pedagogy, kteří ve svých hodinách využívali aktivitační metody a kladli důraz na aktivní zapojení žáků do výuky.
Název v anglickém jazyce
Relationship of students of teaching of the Czech language and literature to literature teaching and activity methods of teaching
Popis výsledku anglicky
The concept of own teaching students is largely influenced by the style of leadership of teaching time of the study. The so-called. preconceptions that students of primary and secondary school brings is an entity with which teachers in didactic courses at universities with students to discuss and subsequently work. Current students teaching the Czech language and literature in the survey answered the questions that deal with ideas about teaching leadership, whom he met during his own studies, as well asexpressing an opinion on the use of activity methods in teaching their time and material demands of others. The survey results it was found that among the current students appear two variables. Students who met with teachers that their teaching conceived very monotonous, and on the other hand, those who had the opportunity to meet with teachers, who in their classes and methods used aktivitační put emphasis on the active involvement of students in teaching.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Literární výchova ve škole. Vzpomínky, vize, zkušenosti
ISBN
978-80-244-4481-9
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
60-74
Počet stran knihy
180
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS kapitoly
—