Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vztah studentů učitelství ČJL k literární výchově a aktivizačním metodám výuky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33153600" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33153600 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vztah studentů učitelství ČJL k literární výchově a aktivizačním metodám výuky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Představa o vlastní pedagogické činnosti studentů učitelství je ve značné míře ovlivněna stylem vedení výuky z doby vlastního studia. Tzv. prekoncepty, které si studenti ze základních a středních škol přináší, jsou jednotkou, se které učitelé v didaktikách předmětů na vysokých školách se studenty diskutují a následně pracují. Současní studenti učitelství českého jazyka a literatury odpovídali v dotazníkovém šetření na otázky, jež se zabývaly představami o vedení výuky, se kterými se setkali během vlastního studia, dále vyjadřovali názor na využití aktivizačních metod ve výuce, jejich časovou a materiální náročnost aj. Z výsledků šetření bylo zjištěno, že se mezi současnými studenty objevují dve proměnné. Studenti, kteří se setkali s učiteli, jež svojivýuku pojímali velmi monotónně, a na druhé straně ti, kteří měli možnost setkat se s pedagogy, kteří ve svých hodinách využívali aktivitační metody a kladli důraz na aktivní zapojení žáků do výuky.

  • Název v anglickém jazyce

    Relationship of students of teaching of the Czech language and literature to literature teaching and activity methods of teaching

  • Popis výsledku anglicky

    The concept of own teaching students is largely influenced by the style of leadership of teaching time of the study. The so-called. preconceptions that students of primary and secondary school brings is an entity with which teachers in didactic courses at universities with students to discuss and subsequently work. Current students teaching the Czech language and literature in the survey answered the questions that deal with ideas about teaching leadership, whom he met during his own studies, as well asexpressing an opinion on the use of activity methods in teaching their time and material demands of others. The survey results it was found that among the current students appear two variables. Students who met with teachers that their teaching conceived very monotonous, and on the other hand, those who had the opportunity to meet with teachers, who in their classes and methods used aktivitační put emphasis on the active involvement of students in teaching.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Literární výchova ve škole. Vzpomínky, vize, zkušenosti

  • ISBN

    978-80-244-4481-9

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    60-74

  • Počet stran knihy

    180

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS kapitoly