Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Prekoncepty studentů učitelství českého jazyka a literatury a jejich vliv na vlastní pedagogickou činnost

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33152666" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33152666 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.vedeckekonference.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=77&Itemid=74&lang=en" target="_blank" >http://www.vedeckekonference.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=77&Itemid=74&lang=en</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Prekoncepty studentů učitelství českého jazyka a literatury a jejich vliv na vlastní pedagogickou činnost

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Představa o vlastní pedagogické činnosti studentů učitelství je ve značné míře ovlivněna stylem vedení výuky z doby vlastního studia. Tzv. prekoncepty, které si studenti ze základních a středních škol přináší, jsou jednotkou, se kterou učitelé v didaktikách předmětů na vysokých školách následně pracují. Současní studenti učitelství českého jazyka a literatury odpovídali v dotazníkovém šetření na otázky, zabývající se dosavadními představami o vedení hodiny ale vyjadřovali se také k ideám o výuce vlastní. Z výpovědí bylo zjištěno, že se stále značné množství studentů setkává s jednolitým stylem vedení výuky, kde hlavní roli hraje monotónní výklad učitele. Na druhé straně stejné procento studentů mělo možnost setkat se na základní škole s pedagogem, který do svých hodin zapojoval aktivizační metody, tudíž se s aktivním vedením hodiny setkali dříve než na VŠ.

  • Název v anglickém jazyce

    The prekonceptions of students of teaching of the czech language and literature and their influence on their own educational activities.

  • Popis výsledku anglicky

    The concept of own teaching students is largely influenced by the style of leadership of teaching time of the study. The so-called preconceptions that students of primary and secondary school brings is an entity with which teachers in didactic courses atuniversities subsequently work . Current students teaching the Czech language and literature answered the survey questions dealing with existing ideas about teaching techniques but also to express ideas about the teaching of their own . The responses were found to be still a considerable number of students meets with monolithic leadership style of teaching where the main role monotonous teacher explanations . On the other hand, the same percentage of students had the opportunity to meet at primary school teacher , who stepped into their lessons activation method , therefore, with the active leadership met hours earlier than the university.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference

  • ISBN

    978-80-87952-07-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1611-1617

  • Název nakladatele

    Magnanimitas

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    15. 12. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku