Prekoncepty studentů učitelství českého jazyka a literatury a jejich vliv na vlastní pedagogickou činnost
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33152666" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33152666 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.vedeckekonference.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=77&Itemid=74&lang=en" target="_blank" >http://www.vedeckekonference.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=77&Itemid=74&lang=en</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Prekoncepty studentů učitelství českého jazyka a literatury a jejich vliv na vlastní pedagogickou činnost
Popis výsledku v původním jazyce
Představa o vlastní pedagogické činnosti studentů učitelství je ve značné míře ovlivněna stylem vedení výuky z doby vlastního studia. Tzv. prekoncepty, které si studenti ze základních a středních škol přináší, jsou jednotkou, se kterou učitelé v didaktikách předmětů na vysokých školách následně pracují. Současní studenti učitelství českého jazyka a literatury odpovídali v dotazníkovém šetření na otázky, zabývající se dosavadními představami o vedení hodiny ale vyjadřovali se také k ideám o výuce vlastní. Z výpovědí bylo zjištěno, že se stále značné množství studentů setkává s jednolitým stylem vedení výuky, kde hlavní roli hraje monotónní výklad učitele. Na druhé straně stejné procento studentů mělo možnost setkat se na základní škole s pedagogem, který do svých hodin zapojoval aktivizační metody, tudíž se s aktivním vedením hodiny setkali dříve než na VŠ.
Název v anglickém jazyce
The prekonceptions of students of teaching of the czech language and literature and their influence on their own educational activities.
Popis výsledku anglicky
The concept of own teaching students is largely influenced by the style of leadership of teaching time of the study. The so-called preconceptions that students of primary and secondary school brings is an entity with which teachers in didactic courses atuniversities subsequently work . Current students teaching the Czech language and literature answered the survey questions dealing with existing ideas about teaching techniques but also to express ideas about the teaching of their own . The responses were found to be still a considerable number of students meets with monolithic leadership style of teaching where the main role monotonous teacher explanations . On the other hand, the same percentage of students had the opportunity to meet at primary school teacher , who stepped into their lessons activation method , therefore, with the active leadership met hours earlier than the university.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference
ISBN
978-80-87952-07-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1611-1617
Název nakladatele
Magnanimitas
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
15. 12. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—