Učitel - aktivní činitel v procesu interakce mezi učitelem a žákem - reformní představa vs. reálný stav v české škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F10%3A10214702" target="_blank" >RIV/61989592:15410/10:10214702 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Učitel - aktivní činitel v procesu interakce mezi učitelem a žákem - reformní představa vs. reálný stav v české škole
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek prezentuje dílčí výsledky empirické části disertační práce v oblasti interakce učitel-žák. Na podkladě Bellackovy interakční analýzy vyhodnocuje posun této interakce a komparuje s představou procesu transformace české školy. Dále si všímá jednéz determinant, která interakci učitel-žák ovlivňuje - vyučovacího stylu učitele. Ten a jeho vliv je vyhodnocován na podkladě Pelikánovy studie učitele. Výstupy vypovídají o charakteru a procesu interakce učitel-žák na primární škole. Zaměřují se především na učitele - jaká je jeho role v této interakci, jaký vliv má na ni učitelův vyučovací styl... Z opačného úhlu zachycuje také aktivitu žákovu. O finální výsledky disertační práce projevila zájem Katedra primární pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci, která má představu jejich implementace do pregraduální přípravy učitelů za účelem jejího zkvalitnění v duchu kurikulární reformy v ČR.
Název v anglickém jazyce
Teacher - an active factor in the teacher-pupil interaction process - the reform idea or the real status in the Czech school
Popis výsledku anglicky
The paper presents the particular issues of the empirical part of the doctoral thesis in the field about teacher-pupil interaction. On the strength of Bellack's interaction analysis it evaluates the advance of this interaction and compares it with the idea about the transformation process of the Czech school. It is noting the one of the determinant, which influences the teacher-pupil interaction - the teaching style. Its influence is plotted on the strength of the Pelikan's teacher study. The outputs predicate about the character and the process of teacher-pupil interaction at primary school. They are focused on teacher - which is his role in this interaction, which influence has the teacher style on it... Contra it predicates about pupil's activity.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju<br>N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie
ISBN
978-80-7097-843-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach
Místo vydání
Košice
Místo konání akce
Botanická záhrada UPJŠ Košice
Datum konání akce
4. 11. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—