Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Učitel - aktivní činitel v procesu interakce mezi učitelem a žákem - reformní představa vs. reálný stav v české škole

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F10%3A10214702" target="_blank" >RIV/61989592:15410/10:10214702 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Učitel - aktivní činitel v procesu interakce mezi učitelem a žákem - reformní představa vs. reálný stav v české škole

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek prezentuje dílčí výsledky empirické části disertační práce v oblasti interakce učitel-žák. Na podkladě Bellackovy interakční analýzy vyhodnocuje posun této interakce a komparuje s představou procesu transformace české školy. Dále si všímá jednéz determinant, která interakci učitel-žák ovlivňuje - vyučovacího stylu učitele. Ten a jeho vliv je vyhodnocován na podkladě Pelikánovy studie učitele. Výstupy vypovídají o charakteru a procesu interakce učitel-žák na primární škole. Zaměřují se především na učitele - jaká je jeho role v této interakci, jaký vliv má na ni učitelův vyučovací styl... Z opačného úhlu zachycuje také aktivitu žákovu. O finální výsledky disertační práce projevila zájem Katedra primární pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci, která má představu jejich implementace do pregraduální přípravy učitelů za účelem jejího zkvalitnění v duchu kurikulární reformy v ČR.

  • Název v anglickém jazyce

    Teacher - an active factor in the teacher-pupil interaction process - the reform idea or the real status in the Czech school

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the particular issues of the empirical part of the doctoral thesis in the field about teacher-pupil interaction. On the strength of Bellack's interaction analysis it evaluates the advance of this interaction and compares it with the idea about the transformation process of the Czech school. It is noting the one of the determinant, which influences the teacher-pupil interaction - the teaching style. Its influence is plotted on the strength of the Pelikan's teacher study. The outputs predicate about the character and the process of teacher-pupil interaction at primary school. They are focused on teacher - which is his role in this interaction, which influence has the teacher style on it... Contra it predicates about pupil's activity.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju<br>N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie

  • ISBN

    978-80-7097-843-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach

  • Místo vydání

    Košice

  • Místo konání akce

    Botanická záhrada UPJŠ Košice

  • Datum konání akce

    4. 11. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku