Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The prediction of parking space availability

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F20%3A84002" target="_blank" >RIV/60460709:41110/20:84002 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60460709:41310/20:84002

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.vgtu.lt/index.php/Transport/article/view/14016" target="_blank" >https://journals.vgtu.lt/index.php/Transport/article/view/14016</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3846/transport.2020.14016" target="_blank" >10.3846/transport.2020.14016</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The prediction of parking space availability

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Intelligent Parking Systems i.e. IPS allow customers to select a car park according to their preferences, rapidly park their vehicle without searching for parking space or even book thisplace. IPS provides the possibility to reduce the wastage of fuel while finding a parking place and consequently reduce emissions. Some systems interact with in vehicle navigation systems and provide users with information in real time such as free places available at a given parking lot, the location and parking fees. Few of these systems provide information on the forecasted utilisation at specific time. This paper describes results of a traffic survey carried out at the parking lot of supermarket and the proposal of the model predicting real time parking space availability based on these surveyed data. The proposed model is formulated as the non homogenous Markov chains that are used as a tool for the forecasting of parking space availability. The transition matrices are calculated for different time periods, which

  • Název v anglickém jazyce

    The prediction of parking space availability

  • Popis výsledku anglicky

    Intelligent Parking Systems i.e. IPS allow customers to select a car park according to their preferences, rapidly park their vehicle without searching for parking space or even book thisplace. IPS provides the possibility to reduce the wastage of fuel while finding a parking place and consequently reduce emissions. Some systems interact with in vehicle navigation systems and provide users with information in real time such as free places available at a given parking lot, the location and parking fees. Few of these systems provide information on the forecasted utilisation at specific time. This paper describes results of a traffic survey carried out at the parking lot of supermarket and the proposal of the model predicting real time parking space availability based on these surveyed data. The proposed model is formulated as the non homogenous Markov chains that are used as a tool for the forecasting of parking space availability. The transition matrices are calculated for different time periods, which

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Transport

  • ISSN

    1648-4142

  • e-ISSN

    1648-4142

  • Svazek periodika

    35

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    462-473

  • Kód UT WoS článku

    000604437100002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85098059530