Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparative study of Twitter communication during the Covid-19 pandemic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F21%3A89614" target="_blank" >RIV/60460709:41110/21:89614 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ap.pef.czu.cz/en/r-12193-conference-proceedings" target="_blank" >https://ap.pef.czu.cz/en/r-12193-conference-proceedings</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparative study of Twitter communication during the Covid-19 pandemic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The new coronavirus pandemic (COVID-19) has placed a huge burden on many countries around the world and the management of the global crisis significantly relies on the use of social media platforms to communicate and organize civil responses. The goal of the project is to compare the communication of users on Twitter during the pandemic and with communication in the event of social phenomena such as elections. To compare these, we collected and analyzed over 400 million tweets related to the COVID-19 topics. 1If this true, then the distribution of hashtags should be different.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparative study of Twitter communication during the Covid-19 pandemic

  • Popis výsledku anglicky

    The new coronavirus pandemic (COVID-19) has placed a huge burden on many countries around the world and the management of the global crisis significantly relies on the use of social media platforms to communicate and organize civil responses. The goal of the project is to compare the communication of users on Twitter during the pandemic and with communication in the event of social phenomena such as elections. To compare these, we collected and analyzed over 400 million tweets related to the COVID-19 topics. 1If this true, then the distribution of hashtags should be different.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 30th International Scientific Conference Agrarian Perspectives XXX. Sources of Competitiveness under Pandemic and Environmental Shocks

  • ISBN

    978-80-213-3129-7

  • ISSN

  • e-ISSN

    2464-4781

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    258-266

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    15. 9. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku