Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

COMPARISON OF STRESS VULNERABILITY AT STUDENTS AND PERCEIVED MENTAL LOAD AT COVID PANDEMIC ONLINE TUITION AT TWO DIFFERENT STUDY MODES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F22%3A91179" target="_blank" >RIV/60460709:41110/22:91179 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://erie.pef.czu.cz/en/r-13320-conference-proceedings" target="_blank" >https://erie.pef.czu.cz/en/r-13320-conference-proceedings</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    COMPARISON OF STRESS VULNERABILITY AT STUDENTS AND PERCEIVED MENTAL LOAD AT COVID PANDEMIC ONLINE TUITION AT TWO DIFFERENT STUDY MODES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The effect of stress vulnerability on the perceived mental load of two different groups of university students (n = 117) was explored: fulltime bachelor students were compared to their lifelong learning fellow students during covid pandemic restrictions. The age characteristic of the respondents was considered as well. The data were collected with the use of psychological questionnaires: the Meister questionnaire for the assessment of neuropsychic load and the Stress Vulnerability Scale. The results show that even though there is an association between stress vulnerability and mental load and the age of students, the comparison of the student from the two different study modes is not so linear. The analysis yields interesting findings of higher vulnerability to stress together with surprisingly lower mental load reported by lifelong learning students compared to their fulltime peers. In correspondence with these findings, adequate measures for the tuition and counselling of the two groups s

  • Název v anglickém jazyce

    COMPARISON OF STRESS VULNERABILITY AT STUDENTS AND PERCEIVED MENTAL LOAD AT COVID PANDEMIC ONLINE TUITION AT TWO DIFFERENT STUDY MODES

  • Popis výsledku anglicky

    The effect of stress vulnerability on the perceived mental load of two different groups of university students (n = 117) was explored: fulltime bachelor students were compared to their lifelong learning fellow students during covid pandemic restrictions. The age characteristic of the respondents was considered as well. The data were collected with the use of psychological questionnaires: the Meister questionnaire for the assessment of neuropsychic load and the Stress Vulnerability Scale. The results show that even though there is an association between stress vulnerability and mental load and the age of students, the comparison of the student from the two different study modes is not so linear. The analysis yields interesting findings of higher vulnerability to stress together with surprisingly lower mental load reported by lifelong learning students compared to their fulltime peers. In correspondence with these findings, adequate measures for the tuition and counselling of the two groups s

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ERIE - International Scientific Conference - Proceedings 2022

  • ISBN

    978-80-213-3197-6

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    17-23

  • Název nakladatele

    CULS, Prague

  • Místo vydání

    Prague, Suchdol

  • Místo konání akce

    Prague, Suchdol

  • Datum konání akce

    2. 6. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku