Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sustainable development and the digital transformation of educational systems

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F22%3A91200" target="_blank" >RIV/60460709:41110/22:91200 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.mruni.eu/index.php/ie/article/view/76" target="_blank" >https://journals.mruni.eu/index.php/ie/article/view/76</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.13165/IE-22-16-1-08" target="_blank" >10.13165/IE-22-16-1-08</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Sustainable development and the digital transformation of educational systems

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Our research concentrates on the sustainable development and digital transformation of educational systems. This topic has gained the special attention of researchers and policymakers in recent years due to the wide spread of information and communication technologies and the digital surge that can be observed all around the world. This digital surge, which can also be called a digital revolution, was further deepened by the COVID-19 pandemic, which resulted in the massive closure of schools and universities and the deployment of online and home learning. Methods: We use data obtained from researchers and lecturers at universities and higher education institutions in the Czech Republic and Russia between September 2020 and March 2021 to perform ordinal regression analysis. This allows us to test the relationships between effectiveness as a key factor of creativity on one side and motivation to look for new ways of teaching and research during and after the COVID-19 pandemic on t

  • Název v anglickém jazyce

    Sustainable development and the digital transformation of educational systems

  • Popis výsledku anglicky

    Our research concentrates on the sustainable development and digital transformation of educational systems. This topic has gained the special attention of researchers and policymakers in recent years due to the wide spread of information and communication technologies and the digital surge that can be observed all around the world. This digital surge, which can also be called a digital revolution, was further deepened by the COVID-19 pandemic, which resulted in the massive closure of schools and universities and the deployment of online and home learning. Methods: We use data obtained from researchers and lecturers at universities and higher education institutions in the Czech Republic and Russia between September 2020 and March 2021 to perform ordinal regression analysis. This allows us to test the relationships between effectiveness as a key factor of creativity on one side and motivation to look for new ways of teaching and research during and after the COVID-19 pandemic on t

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50201 - Economic Theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Intellectual Economics

  • ISSN

    1822-8011

  • e-ISSN

    2156-7077

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    134-150

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85136712152