Sonda do světa pedagogických a digitálních kompetencí vybraných českých vysokoškolských učitelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F22%3AN0000011" target="_blank" >RIV/00237752:_____/22:N0000011 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.mendelu.cz/artkey/doi-990004-0500_SONDA-DO-SVETA-PEDAGOGICKYCH-A-DIGITALNICH-KOMPETENCI-VYBRANYCH-CESKYCH-VYSOKOSKOLSKYCH-UCITELU-BEHEM-PANDEMIE-.php" target="_blank" >https://doi.mendelu.cz/artkey/doi-990004-0500_SONDA-DO-SVETA-PEDAGOGICKYCH-A-DIGITALNICH-KOMPETENCI-VYBRANYCH-CESKYCH-VYSOKOSKOLSKYCH-UCITELU-BEHEM-PANDEMIE-.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.11118/978-80-7509-922-8-0007" target="_blank" >10.11118/978-80-7509-922-8-0007</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sonda do světa pedagogických a digitálních kompetencí vybraných českých vysokoškolských učitelů
Popis výsledku v původním jazyce
Pandemie COVID-19 otevřela nové otázky týkající se kvality vzdělávání, jeho formy a struktury. Výuka se přesunula do online prostředí a všechny vzdělávací aktivity byly strukturovány v tomto prostředí. Příspěvek se zaměřuje na reflexi digitálních a pedagogických kompetencí pedagogických pracovníků vybraných českých vysokých škol v období pandemie covid-19. Příspěvek se rovněž zaměřuje na pedagogické a digitální kompetence vysokoškolských učitelů z pohledu kompetenčního modelu vytvořeného v rámci projektu PROFFORMANCE, který se zaměřuje na hodnocení pedagogických kompetencí vysokoškolských pracovníků. Článek hledá odpovědi na následující výzkumné otázky: jak studenti a učitelé vnímali kvalitu výuky v průběhu pandemie Covid-19. Jak vnímali užitečnost nástroje na PROFFORMANCE? Článek vychází z výsledků kombinovaného výzkumu pedagogických a digitálních kompetencí realizovaného v letech 2020-2022 na vybraných českých vysokých školách i mimo ně. Jedná se o kombinaci kvantitativního dotazníkového šetření a výsledků fokusních skupin a rozhovorů s pedagogy a studenty nelékařských zdravotnických oborů a Univerzity Jana Amose Komenského. Data jsou pak doplněna o výsledky hodnocení pedagogických kompetencí pomocí nástroje hodnocení pedagogického výkonu projektu PROFFORMANCE, na jehož vývoji se podílel jeden z autorů článku.
Název v anglickém jazyce
Probe into the world of pedagogical and digital competences of selected Czech university teachers
Popis výsledku anglicky
The COVID-19 pandemic has opened up new questions about the quality of education, its form and structure. Teaching has moved to an online environment and all educational activities have been structured in this environment. The paper focuses on the reflection of digital and pedagogical competences of teaching staff of selected Czech universities during the covid-19 pandemic. The article also focuses on pedagogical and digital competences of university teachers from the perspective of the competence model developed by the PROFFORMANCE project, which focuses on the assessment of pedagogical competences of university staff. The paper seeks answers to the following research questions: how students and teachers perceived the quality of teaching during the Covid-19 pandemic. How they perceived the usefulness of the tool on PROFFORMANCE? The article is based on the results of a combined research on pedagogical and digital competences conducted between 2020 and 2022 at selected Czech universities and beyond. It is a combination of quantitative questionnaire surveys and results of focus groups and interviews with teachers and students of non-medical health disciplines and Jan Amos Comenius University. The data are then supplemented with the results of the assessment of pedagogical competencies using the pedagogical performance evaluation tool of the PROFFORMANCE project, in the development of which one of the authors of the article participated.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
SBORNÍK Z MEZINÁRODNÍ KONFERENCE ICOLLE 2022 „Omnes, omnia, omnio“ pro 21. století
ISBN
978-80-7509-922-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
7-15
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
7. 9. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—