Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social Health and Psychological Safety of Students Involved in Online Education during the COVID-19 Pandemic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F22%3A91609" target="_blank" >RIV/60460709:41110/22:91609 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/1660-4601/19/21/13928" target="_blank" >https://www.mdpi.com/1660-4601/19/21/13928</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/ijerph192113928" target="_blank" >10.3390/ijerph192113928</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social Health and Psychological Safety of Students Involved in Online Education during the COVID-19 Pandemic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Our paper focuses on the issues of social health and psychological safety of university students involved in digital sustainable education during the COVID 19 pandemic. Currently, modern education is becoming inclusive due to the advancements in information and communication technologies, and it is important not only to stress the relevance of sustainable development and the use of digital technologies, but also their impact on students at schools and universities worldwide. Digital literacy is a newly emerging feature that results from the attitude of team members in the field of digital technologies. This paper explores the impacts of the COVID 19 pandemic on students learning and wellbeing and outlines the potential considerations for educational systems as they support students through the recovery period and beyond. Our study is based on the results of our own survey that was administered using a snowball and convenient sample of 1524 respondents aged 19 to 26 years, 56,2 per cent females and 43

  • Název v anglickém jazyce

    Social Health and Psychological Safety of Students Involved in Online Education during the COVID-19 Pandemic

  • Popis výsledku anglicky

    Our paper focuses on the issues of social health and psychological safety of university students involved in digital sustainable education during the COVID 19 pandemic. Currently, modern education is becoming inclusive due to the advancements in information and communication technologies, and it is important not only to stress the relevance of sustainable development and the use of digital technologies, but also their impact on students at schools and universities worldwide. Digital literacy is a newly emerging feature that results from the attitude of team members in the field of digital technologies. This paper explores the impacts of the COVID 19 pandemic on students learning and wellbeing and outlines the potential considerations for educational systems as they support students through the recovery period and beyond. Our study is based on the results of our own survey that was administered using a snowball and convenient sample of 1524 respondents aged 19 to 26 years, 56,2 per cent females and 43

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Environmental Research and Public Health

  • ISSN

    1660-4601

  • e-ISSN

    1660-4601

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    1-15

  • Kód UT WoS článku

    000882325700001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85141574891