Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Towards the automated invigilated assessment: a case of an open-book in-class exam in the introductory programming course

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F22%3A93032" target="_blank" >RIV/60460709:41110/22:93032 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://erie.pef.czu.cz/en/r-18415-proceedings-2022/proceedings-2022.html" target="_blank" >https://erie.pef.czu.cz/en/r-18415-proceedings-2022/proceedings-2022.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Towards the automated invigilated assessment: a case of an open-book in-class exam in the introductory programming course

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Programming courses are characterized by their difficulty, which inherently creates grounds for cheating and other forms of academic dishonesty. High enrollment rates, pressures to retain students, and stretched computing resources demand to look for new innovative ways of test supervision. We developed and tested an application for automated invigilation of exams in an introductory programming course. In a sample of 1547 bachelor students who took a supervised exam in an introductory programming course between 2017-2019, we recorded the highest frequency of cheating attempts in the first and last ten minutes (18%) of the tests. We argue that an open-book, open-web exam in introductory programming supervised with software can help the instructors better identify students weaknesses in comprehending and mastering the subject.

  • Název v anglickém jazyce

    Towards the automated invigilated assessment: a case of an open-book in-class exam in the introductory programming course

  • Popis výsledku anglicky

    Programming courses are characterized by their difficulty, which inherently creates grounds for cheating and other forms of academic dishonesty. High enrollment rates, pressures to retain students, and stretched computing resources demand to look for new innovative ways of test supervision. We developed and tested an application for automated invigilation of exams in an introductory programming course. In a sample of 1547 bachelor students who took a supervised exam in an introductory programming course between 2017-2019, we recorded the highest frequency of cheating attempts in the first and last ten minutes (18%) of the tests. We argue that an open-book, open-web exam in introductory programming supervised with software can help the instructors better identify students weaknesses in comprehending and mastering the subject.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 19th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2022

  • ISBN

    978-80-213-3197-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    30-37

  • Název nakladatele

    Faculty of Economics and Management Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Datum konání akce

    2. 6. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku