DIGITAL MARKETING AND ITS RELATION TO THE BUSINESS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F22%3A94395" target="_blank" >RIV/60460709:41110/22:94395 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.tvp.zcu.cz/" target="_blank" >https://www.tvp.zcu.cz/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
DIGITAL MARKETING AND ITS RELATION TO THE BUSINESS
Popis výsledku v původním jazyce
This paper is a descriptive literature review of digital marketing in business. Firstly, a theoretical overview including the definition of digital marketing and a brief history of its development in the business sector was presented. It was established that digital marketing has become a crucial tool for businesses in order to remain competitive. Afterwards, the inclusion of a digital marketing strategy within a business strategy was studied. A thorough market analysis was found to be essential as a first step in this direction. This would naturally result in a wholesome digital marketing strategy that goes with the vision of the company. Thirdly, the impact of the COVID pandemic on using of digital marketing tools was examined. It was found that the pandemic actually had a positive impact on accelerating the adoption of digital marketing by businesses.
Název v anglickém jazyce
DIGITAL MARKETING AND ITS RELATION TO THE BUSINESS
Popis výsledku anglicky
This paper is a descriptive literature review of digital marketing in business. Firstly, a theoretical overview including the definition of digital marketing and a brief history of its development in the business sector was presented. It was established that digital marketing has become a crucial tool for businesses in order to remain competitive. Afterwards, the inclusion of a digital marketing strategy within a business strategy was studied. A thorough market analysis was found to be essential as a first step in this direction. This would naturally result in a wholesome digital marketing strategy that goes with the vision of the company. Thirdly, the impact of the COVID pandemic on using of digital marketing tools was examined. It was found that the pandemic actually had a positive impact on accelerating the adoption of digital marketing by businesses.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků z konference Trendy v podnikání 2022
ISBN
978-80-261-1129-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
0-0
Název nakladatele
Fakulta ekonomická Západočeské univerzity v Plzni
Místo vydání
Fakulta ekonomická Západočeské univerzity v Plzn
Místo konání akce
Plzeň
Datum konání akce
10. 11. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—