Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

DIGITAL MARKETING AND ITS RELATION TO THE BUSINESS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F22%3A94395" target="_blank" >RIV/60460709:41110/22:94395 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tvp.zcu.cz/" target="_blank" >https://www.tvp.zcu.cz/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    DIGITAL MARKETING AND ITS RELATION TO THE BUSINESS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper is a descriptive literature review of digital marketing in business. Firstly, a theoretical overview including the definition of digital marketing and a brief history of its development in the business sector was presented. It was established that digital marketing has become a crucial tool for businesses in order to remain competitive. Afterwards, the inclusion of a digital marketing strategy within a business strategy was studied. A thorough market analysis was found to be essential as a first step in this direction. This would naturally result in a wholesome digital marketing strategy that goes with the vision of the company. Thirdly, the impact of the COVID pandemic on using of digital marketing tools was examined. It was found that the pandemic actually had a positive impact on accelerating the adoption of digital marketing by businesses.

  • Název v anglickém jazyce

    DIGITAL MARKETING AND ITS RELATION TO THE BUSINESS

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is a descriptive literature review of digital marketing in business. Firstly, a theoretical overview including the definition of digital marketing and a brief history of its development in the business sector was presented. It was established that digital marketing has become a crucial tool for businesses in order to remain competitive. Afterwards, the inclusion of a digital marketing strategy within a business strategy was studied. A thorough market analysis was found to be essential as a first step in this direction. This would naturally result in a wholesome digital marketing strategy that goes with the vision of the company. Thirdly, the impact of the COVID pandemic on using of digital marketing tools was examined. It was found that the pandemic actually had a positive impact on accelerating the adoption of digital marketing by businesses.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků z konference Trendy v podnikání 2022

  • ISBN

    978-80-261-1129-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    0-0

  • Název nakladatele

    Fakulta ekonomická Západočeské univerzity v Plzni

  • Místo vydání

    Fakulta ekonomická Západočeské univerzity v Plzn

  • Místo konání akce

    Plzeň

  • Datum konání akce

    10. 11. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku