Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Assessing market orientation in the face of a pandemic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F20%3A63526254" target="_blank" >RIV/70883521:28120/20:63526254 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://hdl.handle.net/10563/45937" target="_blank" >http://hdl.handle.net/10563/45937</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Assessing market orientation in the face of a pandemic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Organizations are increasingly faced with the challenge of exceeding customers&apos; expectations in the provision of products. This is even much more pronounced in a turbulent business environment and the wake of uncertainties such as pandemics. There is a need to adopt the best strategies possible to survive in the competitive landscape. This paper discusses the concept of market orientation and analyses its importance to business in the face of this new coronavirus (COVID-19). The paper also explored the implications of business support/non-support for market orientation and finally draws some conclusions while providing implications of the adoption of appropriate marketing strategies in a bid to cope with this pandemic. This review used search engines including Elsevier and google scholar to compile the relevant literature using all related and appropriate search terms. The review strengthens the extant literature on market orientation especially during a pandemic by highlighting business support for it and the appropriate strategies that organizations can use during a pandemic. Organizations are challenged to be both proactive and responsive where an uncertain crisis may occur. They must develop and implement strategies that best fit customer prioritization even out of pandemics. It concluded the discussion with future research directions.

  • Název v anglickém jazyce

    Assessing market orientation in the face of a pandemic

  • Popis výsledku anglicky

    Organizations are increasingly faced with the challenge of exceeding customers&apos; expectations in the provision of products. This is even much more pronounced in a turbulent business environment and the wake of uncertainties such as pandemics. There is a need to adopt the best strategies possible to survive in the competitive landscape. This paper discusses the concept of market orientation and analyses its importance to business in the face of this new coronavirus (COVID-19). The paper also explored the implications of business support/non-support for market orientation and finally draws some conclusions while providing implications of the adoption of appropriate marketing strategies in a bid to cope with this pandemic. This review used search engines including Elsevier and google scholar to compile the relevant literature using all related and appropriate search terms. The review strengthens the extant literature on market orientation especially during a pandemic by highlighting business support for it and the appropriate strategies that organizations can use during a pandemic. Organizations are challenged to be both proactive and responsive where an uncertain crisis may occur. They must develop and implement strategies that best fit customer prioritization even out of pandemics. It concluded the discussion with future research directions.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DOKBAT 2020 - 16th International Bata Conference for Ph.D. Students and Young Researchers

  • ISBN

    978-80-7454-935-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    24-33

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomiky

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    2. 9. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku